Az eurórendszer szakértői a 2004. november 20-ig rendelkezésre álló információk alapján prognózist készítettek az euróövezet várható makrogazdasági folyamatairól. A reál-GDP éves átlagos növekedése a becslések szerint 1.6% és 2.0% között alakul 2004-ben; 2005-ben várhatóan 1.4% és 2.4%, 2006-ban 1.7% és 2.7% közötti értéket vesz fel. A harmonizált fogyasztóiár-index (HICP)átlagos növekedési üteme 2004-ben várhatóan 2.1% és 2.3%, 2005-ben 1.5% és 2.5%, 2006-ban pedig 1.0% és 2.2% között alakul.
Az olajárakra vonatkozó feltevések alapján az energiaárak indexe 2005-ben várhatóan jelentősen megemeli a HICP-inflációt, 2006-ban viszont már kissé negatív irányba mozdítja el az inflációs mutatót. 2005-re az energián kívüli tételek árának növekedési ütemében enyhe csökkenés prognosztizálható, ami azt tükrözi, hogy az importárak csak korlátozott mértékben emelkednek, a belföldi költségnyomás pedig továbbra is visszafogott marad.
A szeptemberi prognózisokkal összevetve az EKB 0.4%ponttal kisebb növekedést vár 2005-re, az infláció 0.2%-kal magasabb lehet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








