A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente készít felmérést a gépkocsi-piac várható alakulásáról a háztartások és a vállalatok körében. A legújabb felmérés során a magyar vállalati szektort reprezentáló mintán a kutatók felmérték a hazai cégek gépkocsi vásárlási terveit. A válaszadók 12%-a nagy valószínűséggel vesz majd autót, 12%-uk pedig valószínűnek tartja, hogy új gépjárművet vásárol. A cégek 26%-a nem tartja valószínűnek, hogy autót vesz a következő egy évben, 49%-uk pedig biztosan kizárta ennek lehetőségét. 2004 harmadik negyedévben a háztartások csupán 1.7%-a (64 ezer háztartás) gondolja úgy, hogy várhatóan egy éven belül új személygépkocsit vásárol. További 3.5% (131 ezer háztartás) tervezi használt autó vásárlását a következő egy évben.
2004-ben a gépkocsi-értékesítés jelentősen ingadozott. Az első negyedévben közel 46 ezer személygépkocsit adtak el, ami 3 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától. A második negyedévben javulás következett be, 2003 második negyedévéhez képest 8%-kal nőtt az értékesített új személygépkocsik száma és megközelítette az 58 ezret. A harmadik negyedév újabb visszaesést hozott, az értékesítés kissé elmaradt a 49 ezer darabtól. Az előző év azonos időszakához képest ez 5%-os visszaesés. Az első tíz hónapban összesen ugyanannyi gépkocsit értékesítettek, mint 2003 azonos időszakában.
Az első negyedéves visszaesés egyik oka a regisztrációs adó bevezetése, mely februártól a gépjárművek fogyasztási adóját váltotta fel. 2004 második felében ismét a figyelem középpontjába került a regisztrációs adó, mely 2005-ben - a jelenlegi helyzettel szemben - része lesz a gépkocsi után fizetendő áfa alapjának.
A háztartások körében a gépkocsit vásárolni szándékozók 93%-a úgy gondolja, hogy 3 millió forintnál kevesebbet, 6%-a 3-6 millió forint között, 1%-a pedig 6 millió forint feletti összeget költ a gépjármű megvásárlására. A személyautó vásárlását tervezők 31%-a a teljes vételárat egy összegben kívánja kifizetni, míg 58%-a várhatóan részletfizetés mellett dönt. A vásárlók 12%-a akarja a finanszírozást lízing formájában megoldani. A lízingelők aránya az előző negyedévhez viszonyítva nem változott, a készpénzes vevők aránya tovább csökkent a részletfizetés mellett döntők javára.
A cégek a korábbiakhoz hasonlóan a közép-kategóriás autókat fogják keresni a leginkább, ebbe a kategóriába tartozik az összes vásárolni kívánt gépkocsi 57%-a. A második legnépszerűbb csoportot a kis-kategóriás személyautók jelentik, részarányuk 26%. A vállalati márkapreferenciák eltérnek a lakosságétól. A vállalatok legkedveltebb márkái a Volkswagen, a Toyota és az Opel. A Toyota növelte népszerűségét, de így is csak másodiknak futott be. 2004 során jelentősen javult még a Renault és a Skoda megítélése. A lakosság által kedvelt Suzuki, mely 2004 első felében utolérte az Opel az értékesített autók számában, a vállalati kedveltségi lista végén található.
2004-ben felerősödött a személygépkocsi-értékesítés éves ciklusa, negyedévenként jelentős ingadozást lehetettt megfigyelni.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az év utolsó negyedéve hagyományosan magas forgalmú, vagyis számíthatnánk a forgalom hirtelen megugrására. 2005-re a regisztrációs adó mértéke kategóriánként eltérő mértékben, 4-13% százalék között növekszik. Az emelés logikája nem egyértelmű: a legalsó és legfelső kategóriák körében magasabb, a középső kategóriáknál mérsékeltebb emelés lesz.
A regisztrációs adó bevonása az áfa alapba, illetve az adó mértékének növelése drágítja a személygépkocsikat. A várható áremelkedés nagyrészt az adómódosításoknak tulajdonítható, mivel az importőrök főként a forint árfolyamának változása miatt igazítják áraikat, a forint erősödése azonban nem indokol emeléseket. Kérdéses, hogy az előre látható drágulás milyen mértékben ösztönöz a vásárlások előrehozatalára.
A GKI felmérése szerint 2004 negyedik negyedévében csak mérsékelt növekedésre számíthatunk, 2004-ben összességében a tavalyi forgalommal megegyező, esetleg attól elmaradó értékesítést vár a GKI. Az esetleges előrehozott kereslet a kutatók véleménye szerint nem fogja jelentősen növelni az éves értékesítést. A 2003-ban 21%-kal növekedett az új gépkocsik értékesítése, így az idei stagnálás mellett is jelentős forgalom figyelhető meg.
Hatalmas siker a birsalmafa-örökbefogadó program, az a cél pedig, hogy közösséget építsenek, egyre inkább beérni látszik.
Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.
A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.
Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.
-
Jó, ha tudjuk: ezek az árulkodó jelek, ha csalók akarják megszerezni a pénzünket
Az OTP szakértője szerint a legprofibb próbálkozást is felismerhetjük néhány apróságról.
- Teljesen új azonosítási mód jöhet a mobiltelefonoknál
- Mekkora az esélye egy újabb Csernobilnak?
- Használtautó-piac: visszatér a hiánygazdaság, itt a spekuláció
- Szép summáért ad túl a Real Casemirón
- Tíz hónap után újra teljes sebességgel közlekedhetnek a vonatok egy zsúfolt szakaszon
- Itt a honvédség döntése a szombati légi parádéról
Portfolio Future of Finance 2022
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Private Health Forum 2022


