A Világkereskedelmi Szervezet (WTO) adatai szerint először haladta meg Nyugat-Európa közép- és kelet-európai importja az Észak-Amerikából származó behozatalt 2003-ban. A WTO szerint ez annak a bizonyítéka, hogy az EU bővítése újabb lökést adott a kereskedelmi folyamatoknak Nyugat-Európa és az átmeneti országok között.
A statisztikák szerint a világkereskedelem az idei évben kb. 8.5%-kal bővülhet. Bár a magas olajár és néhány nyersanyag szignifikáns drágulása a volumennövekedés ellen hat, a növekvő gazdasági aktivitáshoz tartozó forgalomnövekedés ezt túlkompenzálja. Kína, Latin-Amerika és Afrika szerepe ebből a szempontból kiemelkedő.
A WTO nemzetközi kereskedelemről szóló részletes statisztikája a következő hónapban jelenik meg, ugyanakkor az előzetesen közölt adatok egyértelműen mutatják, hogy a bővítés növeli a kereskedelem volumenét.
Az EU (15) országok exportja 2003-ban 17%-kal nőtt. Németország - mely a teljes gazdasági növekedés szempontjából inkább lemaradónak számít - az export tekintetében kitűnően teljesített. Az idei évben a kivitel növekedésének üteme elérheti a 9.5%-ot.
A legnagyobb importőr továbbra is az USA. A WTO szerint veszélyes, hogy a világ egyre Amerika központúbb a kereskedelmi folyamatok irányát tekintve import oldalról
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


