Vérre menő küzdelem kulturált keretek között - tanulhatnak a magyar mobilcégek

Pénzcentrum
2004. április 14. 11:24

Tüzetesen vizsgálódva legalább egy hasonlóságot felfedezhetünk hazánk mobilpiaca és a távol-keleti piacok között: a piacvezető vállalat görcsösen ragaszkodik pozíciójához, míg számos más cég lohol a nyomában. Ezen a ponton a hasonlóságoknak vége is szakad, ugyanis valahol az öldöklő, túlélésért folytatott harc hevében sem feledkeznek meg a piaci szereplők az alapvető kulturális normák betartásáról. Nézzük miként csapnak össze a japán vállalatok! (Az összeállítás alapját a BusinessWeek cikke szolgáltatta.) Ha egy vállalatról elmondható, hogy nem szokott hozzá a "piaci követő" szerephez, akkor az NTT DoCoMo egy ilyen társaság. A mobilcég már régóta vezető a japán piacon és jelenleg is 56%-os részesedéssel bír, mely kétszerese a legnagyobb rivális, KDDI által kihasított szeletnek. A DoCoMo sikerének egyik kulcsa a kiemelkedő innovativitásban rejlik. A vállalat már öt évvel ezelőtt bevezette az "i-mode" szolgáltatást, melynek segítségével ügyfelei e-mailezhetnek, vásárolhatnak és bankügyeiket intézhetik telefonjukon keresztül.


Már a rövid bemutató után is sejthető, mennyire érzékenyen érintették a menedzsmentet a legújabb adatok, melyek szerint a februárban végződő 11 hónapra vetítve a KDDI 2.4 millió új ügyféllel gazdagodott, míg az NTT csupán 1.6 millióval. Ez az első eset, hogy a második számú piaci szereplő dinamikusabban bővül, mint a DoCoMo.

Még kínosabbak az eredmények, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a KDDI éppen a fejlett adatszolgáltatás területén verte meg riválisát, ami pedig tradicionálisan az NTT DoCoMo specialitása (volt?). 2001-ben a DoCoMo adta ki a világ legelső harmadik generációs (3G) készülékét, melytől a gyors hang, videó és adattovábbítás kapcsán kiemelkedő sikereket reméltek. Az eredmények azonban messze elmaradtak a várakozásoktól, főként a túlzottan magas árak (mind tarifa, mind készülékszinten) és az elégtelen lefedettség miatt. A szolgáltatások zöme állítólag még a tokiói metrón sem üzemelt kifogástalanul. A piacvezető tehát szenvedett, stratégiai hibát vétett az árazásnál és egy fejlett piacon a hasonló ballépések nem maradhatnak büntetlenül.

Mindeközben a KDDI, mely 2001-ben jött létre három kisebb vállalat egyesülése által, két éve bekerült a köztudatba, amikor a 3G-hez képest lassabb, de megbízhatóbb adatszolgáltatással állt elő. Ez az AU-nak nevezett csomag hamarosan kiemelkedő érdeklődésre tartott számot, elsősorban olcsóbb és kedveltebb készülékei, a tartósabb akkumulátorok és fogyasztócentrikus szolgáltatások által. Ezen felül a KDDI meglepő lépésre szánta el magát: fixdíjas csomagokat vezetett be, melyek keretében havi 40 dollárért korlátlanul lehet használni az AU adatszolgáltatásait. A DoCoMo ehhez képest sokkal drágább. A fentiek eredményeképpen a KDDI mára 13 millió előfizetővel rendelkezik a "high-speed" szolgáltatások terén, szemben a DoCoMo 3 milliójával.


A KDDI AU szolgáltatása tehát a társaság aranybányájaként funkcionál. A vállalat nettó profitja várhatóan 80%-kal, 996 millió dollárra emelkedik majd, 27.3 milliárdos árbevétel mellett a márciusig tartó üzleti évben, nagyrészt az AU-nak köszönhetően. A Lehman Brothers becslései szerint a profit az 1.7 mrd dolláros szintet is elérheti ebben az évben.
HR BLOGGER
perfekt  |  2024.04.23 12:25
A "GINOP PLUSZ-3.2.1.-21 III. ütem keretein belül képzési és bértámogatási lehetőségek vehetők igény...
hrdoktor  |  2024.04.23 11:46
Sokan szenvednek kézfájdalmaktól a számítógépes munka következtében, ami helyes egérhasználattal jel...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm