Több vállalat, köztük a Louis Vuitton tulajdonosa és az amerikai VF Corporation is érdeklődik a nehézségekkel küzdő Dr. Martens felvásárlása iránt.
Az idei első félév a vírus és az annak nyomán bekövetkezett gazdasági visszaesés ellenére meglepően jó eredményt hozott. Az összesített forgalom 20%-kal nőtt 2019 azonos időszakához képest, 1262 milliárd forintról 1515 milliárd forintra. A finanszírozási (hitel) állomány 7%-kal nőtt, 286 milliárd forintról 294 milliárdra.
Bár a tavalyi év azonos időszakával történő összehasonlításban a forgalom- és a hitelállomány-növekedés látványos, az előző negyedév adatait figyelembe véve a pandémia kedvezőtlen hatása a faktoring szolgáltatások alakulásában is kimutatható. Évtizedes tapasztalat, hogy a második negyedév szezonálisan magasabb forgalmi adatokat eredményez.
A járvánnyal sújtott második negyedévben a forgalom nem nőtt, sőt 64 milliárd Ft-tal, az előző negyedév forgalmának 8%-ával csökkent. A vállalkozásoknak nyújtott finanszírozás is 6,2 mrd Ft-tal kevesebb volt 2020.06.30-án, mint az első negyedév végén. Ez a hitelállomány 2%-os csökkenését mutatja a pandémia első hulláma idején.
A faktoring szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek száma ugyanakkor nem csökkent a járvány hónapjai alatt sem. A félév végén 3350 ügyfél használta aktívan a faktoring nyújtotta finanszírozást, amely 2 %-os bővülést jelent. A gazdasági visszaesés következménye, hogy a meglévő ügyfélállomány forgalma is csökkent, a csökkenést viszont nagyrész pótolni tudta az új ügyfelek megjelenése.
Különösen a közép- illetve nagyvállalati érdeklődés nőtt jelentősen. A faktoring szolgáltatást nyújtó bankok és faktoring pénzügyi szervezetek bíznak abban, hogy a kis- és középvállalkozások a koronavírus őszi, második hullámában követik a nagyok példáját. A jó féléves számok alapján a Magyar Faktoring Szövetség 2020-ban a 2019-es kiemelkedően sikeres évhez képest szerényebb mértékű, de további bővülést vár a hazai faktoring piacon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét másfél milliárd forint felett a tankerületek adóssága
- Szállodafoglalási roham indult 2025-re Rómában, nyomós oka van
- Újabb ország utcai versenyével bővülhetne a Forma-1-es versenynaptár
- Magyarország lett a kínai vállalati beruházások első számú európai célpontja
- Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának