A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Az egészségügyi veszélyhelyzet során felhalmozott adótartozást nem veszi figyelembe a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az adóslistája meghatározásakor - hívja fel a figyelmet az EY. A legfrissebb kormányrendelet alapján számos területen újabb adózási könnyítéseket vezetett be a kormány a Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében, hogy támogassa a nehéz pénzügyi helyzetbe került vállalatokat.
A nagy összegű adótartózók listájának összeállításakor a NAV nem veszi figyelembe a veszélyhelyzet alatt és azt követő harminc napon belül esedékes tartozást. A döntéssel a krízis miatt komoly tartozást felhalmozó cégek elkerülhetik a közzététellel járó reputációs kockázatokat.
- hívta fel rá a figyelmet dr. Bajusz Dániel a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda adójogásza.
Megerősített bizalom az adózók felé
Az eddig megbízható adózónak számító, de a jelenlegi helyzetben pénzügyi nehézségekkel küzdő vállalkozások is könnyítést kaptak. A rendelet célja, hogy ők tovább élvezhessék a minősítéssel járó adózási előnyöket, mint például a gyorsabb ellenőrzést, illetve a csökkentett mulasztási-, vagy adóbírságot. A megbízható adózói státusz ugyanis nem szüntethető meg a veszélyhelyzet ideje alatt vagy az azt követő 30 napban esedékes adókötelezettség megsértése miatti adókülönbözet következtében, és ugyanebben az időszakban megindított végrehajtási eljárás, keletkező adótartozás és nem pozitív adóteljesítmény miatt sem.
Akár fél évre is halasztható lett az adótartozás
A NAV egy alkalommal maximum 5 millió forint adótartozásra 6 havi pótlékmentes halasztást vagy 12 havi pótlékmentes részletfizetést is engedélyez a veszélyhelyzetre visszavezethető fizetési nehézség esetében. Emellett a nem magánszemély adózóknak is elérhetővé válik az adómérséklés a tőkeösszegre is. Az adóhatóság ugyanis egy esetben legfeljebb 20 százalékkal, de maximum 5 millió forint összeghatárig mérsékelheti az adózót terhelő adótartozást, ha annak megfizetése a veszélyhelyzet miatt ellehetetlenítené a vállalkozás működését.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- hangsúlyozta dr. Bajusz Dániel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








