Befejezi portfóliómenedzseri pályafutását Zsiday Viktor.
A hiteltörlesztési moratóriumot igénybe vevő vállalati ügyfelek a védőernyő miatt megspórolt összegeket döntően a mindennapi működésre fordították, és többségük idén év elején már visszatért a törlesztéshez - írta a Világgazdaság kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felmérése alapján.
A cikk szerint bár a céges ügyfelek ötöde annak ellenére is a moratóriumban maradt, hogy tavaly még nőtt az árbevétele, a vállalatok zöme gazdasági helyzete normalizálódásával kijön alóla: a lehetőséget igénybe vevők aránya tavaly májushoz képest ötödével, 35 százalékra csökkent február végére. Az MNB szerint a céges hitelek 12 százaléka számít kiemelten kockázatosnak.
Az MNB kérdőíves felmérésében a válaszadó cégek közel 40 százaléka a dolgozói bérek kifizetésére használta fel a be nem fizetett törlesztőrészleteket, de hasonló arányt képviselt az egyéb likviditási gondok orvoslása is. A kereskedelmi bankok által megkeresett, moratóriumban lévő ügyfelek csaknem negyede fejlesztésekre költötte a nála maradt összeget, és majdnem ugyanennyien tartalékot képeztek azokból a pénzekből, amelyeket nem kellett havonta megfizetniük.
A moratórium első szakasza 2020 december végéig mintegy 1100 milliárd forint törlesztőrészletet hagyott a vállalkozásoknál, míg a második szakaszban ez az összeg 4-500 milliárd forintra rúg - írta a Világgazdaság.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








