A brit kormány a gazdasági versenyhivatal átfogó vizsgálatával fenyegeti a hitelkártya kibocsátókat, amelyek a korábbi ultimátum ellenére nem mérsékelték kamataikat és díjaikat. A brit jegybank 5,25 %-ról háromszori vágással 2 %-ra mérsékelte az alapkamatot, miközben a hitelkártyák átlagos kamatszintje 1,1 százalékpontos növekedést mutatott.
A hitelkártya birtokosok jelenleg átlagosan 17,7 %-os kamatot fizetnek, de az áruházak által kibocsátott plasztikok kamatszintje eléri a 25 %-ot. A kormány megelégelte, hogy a számok egyáltalán nem tükrözik a jegybank törekvéseit, miszerint a kamatvágásokkal javítanának a bajba jutott hiteladósok helyzetén.
A kártyatársaságok közül ketten az állami ultimátumnak megfelelően mérsékelték a kamatokat, de van olyan szolgáltató az országban, amely ebben az időszakban a felszólítás ellenére is emelt, vagy drágította a tranzakciós költségeket. Az utóbbi társaságok - ha továbbra is fittyet hánynak a kormány figyelmeztetésére - szigorú versenyhivatali ellenőrzésre és bírságokra számíthatnak.
Az állami vezetők úgy vélik, hogy a javasolt kéthetes átmeneti időszakban a pénzintézetek nem tették meg a tisztességes versenyhez szükséges lépéseket. Az egyik bank ugyanakkor közleményben tudatta, hogy kondíciói továbbra is versenyképesek, a bajba jutott ügyfeleket pedig minden tőlük telhető eszközzel támogatják.
Az ügyfelek úgy látják, hogy ha kamatot emel a jegybank, vagy megdrágul a forrásszerzés, akkor a bankok azonnal áthárítják a többletet az ügyfelekre. Az elmúlt hónapokban ellentétes folyamatokat figyelhettünk meg, az ebből származó előnyöket azonban lenyelték a bankok.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele