Nem mondunk nagyot azzal, hogy nem csak hazánkban fulladhatnak bele a netezők a "találjuk meg együtt a legjobb jelzáloghitelt" típusú hirdetésekbe, érdemes azonban elgondolkodni azon, milyen szerepet is tölt be világszerte az internet a jelzáloghitelek értékesítésében. Előrebocsátjuk, hogy az eredmény megítélése nézőpont kérdése, drámai változásra pedig a szakértők többsége szerint nem számíthatunk a közeljövőben.
Az internet nem mindenható...
Korábban a banki ágazat rengeteg jelentős szereplője bedőlt azon prognózisoknak, melyek az internet mint tranzakciós csatorna olyan mértékű előretörését vetítették előre, mely által a fizikailag létező bankfiókok szükségessége megkérdőjeleződne.
Ugyan a világháló a bankszektorban is új üzleti modelleket szült, elég csak a fizikailag nem, vagy csak nagyon korlátozottan jelenlévő pénzintézetekre gondolni, nem minden termék esetében fényes a siker. Amint arról korábbi cikkeinkben is beszámoltunk, a költséghatékony értékesítés csak a legegyszerűbb termékek esetén megy zökkenőmentesen és ott is csak megfelelő ösztönzők alkalmazásával, a költségelőnyök egy részének továbbadásával. Ezen szimpla termékek körébe tartoznak a betétek, melyek internetes kiemelkedő kamatot nyújtó formája az ún. "high yield savings account"-okhoz kötődik.
Amennyiben ezen ágazat létrejöttét az internet sikerének értékelnénk, érdemes néhány szalagcímet felidéznünk, mely mégis azt sugallja, hogy a bankfiókok aranykora korántsem ért véget. Hazánkban számos bank fejleszti dinamikusan hálózatát, számottevő fiókmegszüntetési hullámról pedig aligha hallani. Az ok végtelenül egyszerű: a komplexebb termékek értékesítése továbbra is emberi kapcsolatot igényel, a világháló szerepe így semmiképp sem minden egyebet elsöprő, viszont korántsem nélkülözhető.
...de ma már nélkülözhetetlen!
Számos kutatás között a Forrester Research adatai is igazolják, hogy a komplexebb termékek, elsősorban jelzálogtípusú hitelek iránt érdeklődők közül egyre többen az interneten kezdik a tájékozódást, a tranzakció lezárását, azaz a hitel igénylését azonban a többség személyesen hajtja végre.
Az interneten informálódó, végül azonban a személyes üzletkötést választó ügyfelek 52%-a nyilatkozott úgy, hogy a világhálón található információk alapján meghozták ugyan a hitelválasztási döntést, mégis a személyes igénylés mellett döntöttek, mivel azt szerették volna, ha egy szakértő helyben hagyja választásukat és megerősítse igazukat. Ez a validálási lépés technikailag ugyan megoldható lenne ma már élő csevegés szolgáltatással is, a tapasztalatok szerint azonban ez nem szüntet meg minden akadályt az online értékesítés előtt.
A kutatások szerint az ügyfelek a hiteligénylés folyamatát összetettnek és túlzottan bonyolultnak ítélik meg, így kifejezetten emberi segítségre vágynak, olyan valakit keresnek, aki a teljes folyamat során mellettük áll és leveszi a terhet a vállukról. Az internet erre képtelen, minden más csatornánál hatékonyabban látja el ugyanakkor az informálási feladatot, melynek ma már kiemelkedő jelentősége van.
A Forrester adatai szerint a hitelkeresők 75%-a a kamatokat és a díjakat akarja összehasonlítani a világháló segítségével, miután ezzel megvannak, jöhet a személyes segítség a folyamat végigfuttatásához.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatás konklúziója, hogy online hitelkalkulátor és jövedelem-vizsgáló kalkulátor nélkül ma már szinte lehetetlen ügyfelet szerezni a jelzáloghitel szegmensben (legalábbis a fejlettebb piacokon).
Mitől félünk a legjobban? Egy új kezdeményezés...
Mint láthattuk, egyre többen veszik igénybe az internetet a kondíciókról való tájékozódás céljából, sokan félnek ugyanis, hogy nem sikerül a legjobb ajánlatot kiválasztaniuk. Ennél jóval meglepőbb, ami a Harris Interactive kutatásából derül ki, nevezetesen hogy a hitelkeresők 58%-a tart attól, hogy az igényléshez leadott személyes adataival visszaélnek, míg csak 55% fél attól, hogy nem a legkedvezőbb hitelt találja meg.
Ezen félelem leküzdésére indította el szolgáltatását az amerikai sikertörténetnek számító Zillow.com, melynek alaptevékenysége az ingatlanárak feltérképezésében történő online segítségnyújtás, ahogy arról korábban részletesen beszámoltunk.
Mennyiért vett lakást a szomszéd? - Már ez sem titok!
A Zillow egyrészről szeretné, ha az általa minősített hitelező partnerek standard formátumban adnának ajánlatot az ügyfeleknek, hogy az "egyszerű embereknek" az almát az almával kelljen összehasonlítaniuk, másrészről pedig megoldották, hogy egy form kitöltésével több hitelezőtől is személyre szabott hitel ajánlatot kaphasson az ügyfél anélkül, hogy az első körben meg kellene adnia személyes adatait.
A kapott ajánlatok összevetését követően az ügyfél már csak a kiválasztott partnerrel lép kapcsolatba és csak neki kell megadnia adatait. Az újítástól sokat vár a cég vezetése, arra azonban kevés esély mutatkozik, hogy az emberek többsége a közeljövőben személyes kontaktus nélkül hozza meg élete egyik legnagyobb döntését, az ingatlanvásárláshoz kapcsolódó hitelválasztást.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke