Bár a brit kereskedelmi bankok többsége "kezét-lábát töri" igyekezetében, hogy bírósági eljárás nélkül visszafizethesse ügyfeleinek a jogtalanul beszedett díjakat, még több mint 2,12 milliárd fontnyi összeg hever parlagon továbbra is a pénzintézetek ölében.
A brit versenyhivatal még tavaly áprilisban mondta ki a kereskedelmi bankok által felszámolt díjak túlzott nagyságát, melynek következtében az ügyfeleknek jogosulttá váltak azokat visszaigényelni.
Bár kezdetben a fogyasztók többsége hangot adott felháborodásának, többségük annak ellenére sem kezdeményezte a befizetett összegek visszaigénylését, hogy ahhoz nem kell mást tenni, mint összesen 10 fontért kiváltani a számlakivonatok másolatát, s azt az igénylőlappal együtt eljuttatni a számlavezető bankhoz. A procedúra végeztével az ügyfél visszakapja az elmúlt hat év során befizetett plusz díjakat és ezen időszakra vonatkozóan a 8 százalékos késedelmi kamatot.
A bankok a körülbelül 19 millió ügyfelet érintő ügyben azzal védekeznek, hogy a folyószámlahitelt igénybevevőket terhelő óriási költségek tették lehetővé, hogy fenntartsák az "ingyen bankszámla-használat" rendszerét. A több millió visszaigénylés miatt azonban valószínűsíthetően bevezetésre kerül majd egy havi vagy a "használat szerint fizetendő" számlakezelési díj.
Ez azonban újabb problémákat vethet fel, mert ötből négy fogyasztó állítása szerint bankot váltana abban az esetben, ha egy egyszerű folyószámla "luxusát" meg kellene fizetnie, annak ellenére, hogy legtöbbjük már több mint 20 éve ugyannak a banknak az ügyfele.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








