Álmatlan éjszakákat okoz az adósság, amibe keveredtél? Nem tudod, hogyan és miből fogod törleszteni a hiteledet? Ilyenkor értjük meg leginkább, hogy ezen a téren is nagyon fontos a megelőző lépések megtétele.
Természetesen nem minden adósság jelent rosszat, így például a legtöbben nem is tudnánk új lakáshoz jutni lakáshitel nélkül. Ugyanakkor számos hitel nem a megfelelő megoldás, ilyenek leginkább a magas kamatozású fogyasztási hitelek. Ha el akarjuk kerülni az adósságcsapdát, meg kell változtatni a gondolkodásmódunkat, és nem elfogadni minden "kihagyhatatlan ajánlatot".
Az első védelmi vonal, melyet érdemes felállítani, hogy létrehozunk egy kifejezetten a "vészhelyzetekre" felhasználható megtakarítási formát (ebben nyújthat segítséget Hova tegyem a pénzem? aloldalunk). Ugyanis bárkivel előfordulhat, hogy az adósságba keveredés nem a felelőtlen költekezésből fakad, hanem valamilyen váratlan kiadásunk keletkezik (baleset, betegség). Az sem árt, ha rendszeresen ellenőrizzük a biztonsági hálónk többi részét. Vagyis legyen megbízható autónk, ügyeljünk az egészségünkre, kössünk biztosítást (ha felkeltettük érdeklődését, látogasson el Biztosítás aloldalunkra).
Legyünk tisztában saját gyengeségeinkkel, így a megfelelő mértékű önuralommal már jóval könnyebben tudjuk kontrollálni, mire van ténylegesen szükségünk, s mihez elengedhetetlen a hitel felvétele. Az is sokat segíthet, ha folyamatosan figyelemmel követjük a vagyonunk értékét. Sőt, ha hitelfelvételt tervezünk, azt is számoljuk ki, mennyibe kerül ez nekünk, s milyen hosszú időt vesz igénybe, hogy ugyanoda jussunk, ahol a hitel felvétele előtt áltunk.
Módosítsunk a gondolkodásunkon. A kereskedőket általában az érdekli, hogy mi úgy tekintsünk a hitelre, mint egy eszközre, amellyel könnyen és gyorsan hozzájuthatunk amihez akarunk. Ám jó, ha a fejünkbe véssük, hogy ezért magasabb árat kell fizetnünk, mint ami az árun lévő matricán olvasható. Ezután már biztos nem tűnnek annyira vonzónak ezek az ajánlatok.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Végül, de nem utolsó sorban, ne takarózzunk azzal a kifogással, hogy mindenki hasonlóan cselekszik. Attól még, hogy valami széles körben elérhető, nem jelenti azt, hogy az szükséges is számunkra.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








