Álmatlan éjszakákat okoz az adósság, amibe keveredtél? Nem tudod, hogyan és miből fogod törleszteni a hiteledet? Ilyenkor értjük meg leginkább, hogy ezen a téren is nagyon fontos a megelőző lépések megtétele.
Természetesen nem minden adósság jelent rosszat, így például a legtöbben nem is tudnánk új lakáshoz jutni lakáshitel nélkül. Ugyanakkor számos hitel nem a megfelelő megoldás, ilyenek leginkább a magas kamatozású fogyasztási hitelek. Ha el akarjuk kerülni az adósságcsapdát, meg kell változtatni a gondolkodásmódunkat, és nem elfogadni minden "kihagyhatatlan ajánlatot".
Az első védelmi vonal, melyet érdemes felállítani, hogy létrehozunk egy kifejezetten a "vészhelyzetekre" felhasználható megtakarítási formát (ebben nyújthat segítséget Hova tegyem a pénzem? aloldalunk). Ugyanis bárkivel előfordulhat, hogy az adósságba keveredés nem a felelőtlen költekezésből fakad, hanem valamilyen váratlan kiadásunk keletkezik (baleset, betegség). Az sem árt, ha rendszeresen ellenőrizzük a biztonsági hálónk többi részét. Vagyis legyen megbízható autónk, ügyeljünk az egészségünkre, kössünk biztosítást (ha felkeltettük érdeklődését, látogasson el Biztosítás aloldalunkra).
Legyünk tisztában saját gyengeségeinkkel, így a megfelelő mértékű önuralommal már jóval könnyebben tudjuk kontrollálni, mire van ténylegesen szükségünk, s mihez elengedhetetlen a hitel felvétele. Az is sokat segíthet, ha folyamatosan figyelemmel követjük a vagyonunk értékét. Sőt, ha hitelfelvételt tervezünk, azt is számoljuk ki, mennyibe kerül ez nekünk, s milyen hosszú időt vesz igénybe, hogy ugyanoda jussunk, ahol a hitel felvétele előtt áltunk.
Módosítsunk a gondolkodásunkon. A kereskedőket általában az érdekli, hogy mi úgy tekintsünk a hitelre, mint egy eszközre, amellyel könnyen és gyorsan hozzájuthatunk amihez akarunk. Ám jó, ha a fejünkbe véssük, hogy ezért magasabb árat kell fizetnünk, mint ami az árun lévő matricán olvasható. Ezután már biztos nem tűnnek annyira vonzónak ezek az ajánlatok.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Végül, de nem utolsó sorban, ne takarózzunk azzal a kifogással, hogy mindenki hasonlóan cselekszik. Attól még, hogy valami széles körben elérhető, nem jelenti azt, hogy az szükséges is számunkra.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








