A német polgárok számítanak Európa-bajnoknak az adósságok terén: a Creditreform legfrissebb tanulmánya szerint 2006-ban 121 ezer magánszemély kért csődeljárást maga ellen, mely év/év alapon 22%-os növekedésnek felel meg.
Ennél is jóval magasabb persze azok száma, akik rendszeresen nem tudják törleszteni tartozásaikat, ők 7.2 millióan vannak, mely az ország felnőtt lakosságának 10%-a.
A polgárok súlyos eladósodása mögött a legtöbbször a munkanélkülivé válás, betegség vagy szimplán a felelőtlen költekezés és hitelfelvétel áll - írja a Világgazdaság. Területileg meglehetősen nagy eltérés van az eladósodottság tekintetében: míg a volt NDK területén a háztartások többsége 10 ezer euró alatti tartozást halmozott fel, addig nyugaton az átlag 10 és 25 ezer euró között van.
A magyar joggal ellentétben Németországban a magánszemélyek is kérhetnek csődeljárást maguk ellen, melynek előfeltétele, hogy az adós a bíróságon kívül próbáljon megállapodni hitelezőivel. A fogyasztói csődeljárás célja a túlságosan magas adósságállomány rendezése, a hitelezők kielégítése és az adós pénzügyi helyzetének stabilizálása. A fogyasztói csődeljárás végén az addig nem rendezett adósságokat eltörlik.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


