A nagyvállalati ügyfélkör számára ma is hozzáférhető a jenalapú devizahitel, a szegmens reprezentánsai azonban a bankok tapasztalatai szerint döntően abban a devizanemben szeretnek eladósodni, melyben bevételeik keletkeznek, ennek megfelelően az euróhitelek a legkelendőbbek.
A jenhitel az alacsony kamatszint miatt rendkívül olcsó forrásnak számít, ez a deviza azonban hektikus árfolyammozgásokra képes, így egyelőre senki nem kínálja lakossági vagy kkv ügyfeleknek.
A K&H és a HVB illetékesének elmondása szerint a kölcsön árazása nem a devizanemtől, hanem az ügyfélkockázattól függ, tehát a bank alapmarzsa ugyanakkora a jen esetében is, mint az euróhitelnél. Az persze előfordulhat, hogy az árfolyamváltozás miatt a hitelkeret fedezettsége szignifikánsan csökken és pótfedezetet kell biztosítani.
Az MKB-nál a jenhitel esetében keményebb az árazás, ám a többletköltségek megtérülnek a kamatszintek közti különbség miatt.
A jövőben érdekes lehet, hogy kis- és középvállalati szegmensben nagymértékben mutatkoznak meg a lakossági ügyfelek bankolási szokásai, azaz itt a kamatszint a leginkább meghatározó, így nem kizárt, hogy a jövőben az ő részükre is nyújtanak a bankok jenhitelt. Innen már csak egy lépés a lakossági ügyfelek kiszolgálása, akik többsége jelenleg a jóval kevésbé hektikus devizában történő eladósodás következményeit sem érti meg teljesen.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








