A járványhelyzet eléggé felpörgette a szobanövény-piacot: sorra vásárolták a magyarok a növényeket otthonaikba. A színes virágú, nagy levelű, terebélyes zöldek mellett egyre keresettebbek lettek a floráriumok is, amelyekkel jóval kevesebb gond van, mint egy különleges, egzotikus virágga. Az üvegbe zárt minikertek több méretben, és árban is elérhetőek, nem kell őket gyakran locsolni, és anélkül is növekednek, hogy mi bármit kezdenénk velük. Az üvegben itt ugyanis a mikroklímának megfelelő és azonos igényű növényeket ültetnek be, amelyek később saját ökoszisztémát alakítanak ki, így önfenntartóak, és csak néha kell őket enyhén spriccelve locsolni.
Egy nemrég végzett felmérés szerint, megugrott a szobanövények népszerűsége a karantén alatt. A kutatásban megkérdezetteknek különböző motivációik voltak arra, miért vásárolnak most zöldeket. A többség otthona szépítése miatt vásárolt, de sokan döntöttek úgy, hogy lakásukban, erkélyükön kezdenek termelni zöldségféléket, mikrozöldeket. Voltak, akik szimplán csak el akarták terelni a figyelmüket a világban zajló eseményekről. Mások ürügyként vásároltak növényeket, hogy a világjárvány idején több szabadidőt teremtsenek maguknak.
A szobanövények népszerűsége azóta is töretlen, viszont az, hogy milyen növényeket vásárolnak a magyarok, az sokat változott. Idén a nyár végén is nagy volt a kereslet, a legjobban a légtisztító növények, és a luxus kategóriába tartozó virágok fogytak a legjobban.
A trendek viszont folyamatosan változnak és valóban, egyre többen fordulnak a luxusvirágok felé: a tapasztalatok szerint sokan nem spórolják sem az időt, sem a pénzt arra, hogy otthonunk díszei kicsit különlegesebbek legyenek, mint egy muskátli. Divatba jöttek a bonsai fák, valamint a különleges, egzotikus orchideáknak, tillandsiáknak is egyre nagyobb a piaca Magyarországon. Ahogy arról a Pénzcentrum beszámolt, a beltéri bonsai növényeik közül van, ami 45 ezer forintba is kerülhet, de a láthatunk akár 300 ezer forintos növényt is a kínálatok között.
Egyszerűbb a tartása, olcsóbb, de mutatós is
Az apró termetűre vágott fák mellett azonban egyre keresettebbek a floráriumok is, amelyekkel jóval kevesebb gond van, mint egy különleges, egzotikus virággal, vagy egy gyűjtői bonsai fával. Az üvegbe zárt minikertek több méretben, és árban is elérhetőek, nem kell őket gyakran locsolni, és anélkül is növekednek, hogy mi bármit kezdenénk velük. Az üvegben itt ugyanis a mikroklímának megfelelő és azonos igényű növényeket ültetnek be, amelyek később saját ökoszisztémát alakítanak ki, így önfenntartóak, és csak néha kell őket enyhén spriccelve locsolni.
Persze nem épp olcsó mulatság, de még mindig olcsóbb, mint egy bonsai fa, viszont abban nincs kétség, hogy ugyan olyan dekoratív és különleges tud lenni. A legtöbb kertészeti áruházban már megvásárolhatjuk őket, de már léteznek külön erre a terméktípusra létrehozott webshopok is. Cikkünkben most annak jártunk utána, mennyibe kerülnek a floráriumok a nagyobb áruházakban és a kisebb webshopokban. Lássuk, mennyi az annyi!
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A körképünket a nagyobb kertészeti áruházakkal kezdtük, ennek alapján azt látjuk, hogy
- az OBI online webshopjában 2990-14 990 Ft között mozog az ára.
- A Praktiker online boltjában 4699 Ft áron már elérhető.
Megnéztük persze azt is, hogy a speciálisan erre szakosodott webshopokban mennyibe kerülnek ezek a különleges üvegházacskák.
- A Urban Plants oldalán 2000-22 000 Ft között van a zárt floráriumok ára, a nyitottaké pedig 4000-16 000 Ft között mozog.
- A Mini Kert webshopjában 3500-115 000 Ft között mozog az ára.
- A Mágikus Kert online boltjában 7490-52 990 Ft között találjuk a floráriumok árát.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








