Varsóból futott be a Szegedi Vadaspark legújabb lakója. A karantén után végre elfoglalhatta helyét a fiatal kea.
Egyre népszerűbbek a Tisza Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszán található nyaralók az ingatlanpiacon. Az eladó nyaralók iránti keresletet figyelembe véve a legnépszerűbb megyei településeken az átlagos négyzetméterár idén júniusban 78–362 ezer forint volt a kínálati oldalon, többségükben drágulás ment végbe egy év alatt. A településeket nézve kiderül, hogy a Tisza-parton található Dombrádon az idén június elején négyzetméterenként átlagosan 105 ezer forintért kínálták eladásra az ingatlanokat, ez pedig 59 százalékos áremelkedésnek felel meg éves szinten. Vásárosnaményban 17 százalékkal 153 ezer forintra nőtt a négyzetméterár.
Júniusban 78–362 ezer forintos átlagos négyzetméteráron kínálták eladásra a nyaralóövezetekben található lakóingatlanokat. Vásárosnaményban éves összevetésben 17 százalékkal, Dombrádon 59 százalékkal, Nyíregyházán 14 százalékkal mentek feljebb az átlagos négyzetméterárak, Tiszavasváriban és Tiszalökön viszont stagnáltak, írja a szon.hu az ingatlan.com lapjukhoz eljuttatott kimutatása alapján.
Bár a használt lakóingatlanok iránti kereslet növekedése és a drágulás tavaly megakadt, a nyaralók piaca erősödött
– állítja Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője, aki a nyaralóövezetek Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei piacát vizsgálta.
A szakember szerint a pandémia megjelenéséig sok háztartás anyagi helyzete javult és egyre többen vették tervbe, hogy második ingatlanként nyaralót vásárolnak. A járvány adott egy lökést ennek a folyamatnak, a kijárási korlátozások miatt pedig a kerttel rendelkező ingatlanok felértékelődtek a piacon.
Az ingatlan.com elemzéséből kiderül, hogy a megyeszékhelyen, Nyíregyházán 362 ezer forintra, 14 százalékkal emelkedett az ingatlanok négyzetméterára, Tiszalökön és Tiszavasváriban nem változtak az árak az egy évvel korábbihoz képest, így előbbi településen 92 ezer, utóbbin 106 ezer forint volt a tarifa.
Dombrád tarol
Olyannyira népszerűek a nyaralóink, hogy most nincs is köztük eladó
– tájékoztatta lapunkat Dombrád polgármestere. Harsányi László szerint a koronavírus lehet a fő oka annak, hogy megyeszerte népszerűbbé váltak az üdülési célra vásárolható ingatlanok. A településvezetőtől megtudtuk, tavaly még 10-15 nyaraló volt náluk eladó, de mára ezek mind elkeltek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Érdekesség, hogy az egyik értékesítésre váró ingatlant egy fővárosi testvérpár vásárolta meg, akik itt voltak a Tiszán vízitúrázni
– említette Harsányi László, aki kiemelte, az önkormányzat is sokat tesz azért, hogy a dombrádi Tisza-part minél népszerűbb lehessen.
Megoldott a szemétszállítás, rendben tartják a nyaralóövezetet, megfelelő az infrastruktúra, sőt az üdülőtulajdonosok kedvezményt is kapnak a strandbelépő árából. Pályázati forrásból a strandon hamarosan megépül egy játszótér, szociális blokkokat is kialakítanak majd, ahol a turisták helyi termékeket vásárolhatnak. A távlati tervek közt szerepel még, hogy a strandon csónak, illetve vízibicikli bérlésére is lehetőség nyíljon.
Tartogathat meglepetéseket a piac
Bár Szabolcs-Szatmár-Bereg megye soha nem vetélkedhetett a Dunántúllal vagy Tokaj-Hegyaljával sem, ahol látványosan elindultak a nyaralóövezeti infrastrukturális beruházások, örvendetes, hogy a fejlesztésekbe több település is becsatlakozhat, így mindenképp tartogathat meglepetéseket a jövőben ez a piac is, osztotta meg tapasztalatait Horváth Sára, a Balansz Ingatlaniroda tulajdonosa a portállal.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








