Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A szolgáltatásminőségi követelmények megsértése miatt egy szolgáltatót figyelmeztetésben részesített, háromra pedig összesen 56 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
A fogyasztók védelme érdekében a MEKH határozatokban rögzíti a szolgáltatók tevékenységének minimális minőségi követelményeire és elvárt színvonalára vonatkozó mutatókat. Az engedélyesek előírt kötelessége többek között az ügyfelektől érkező dokumentált megkeresések megválaszolására vonatkozó határidők betartása, mely szerint a szolgáltatónak 15 napon belül minden dokumentált fogyasztói megkeresésére reagálnia kell.
A MEKH fogyasztóvédelmi hatáskörében eljárva folyamatosan ellenőrzi a földgáz- és villamos energia engedélyesekre vonatkozó szolgáltatásminőségi követelmények teljesítését. Az ellenőrzések tárgya egyrészt a Garantált Szolgálatásokra (GSZ), másrészt az ügyfélkapcsolati szolgáltatásminőségre (ÜK) vonatkozik.
A MEKH villamos energia és földgáz egyetemes szolgáltatókra, valamint elosztókra vonatkozó fogyasztóvédelmi vizsgálatai ezúttal négy villamos energia szolgáltató – az MVM Démász Áramhálózati Kft., az ELMŰ Hálózati Kft., az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt., és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.– esetében tártak fel hiányosságokat a fogyasztói megkeresések megválaszolásával kapcsolatban.
Az engedélyesek adatszolgáltatásán alapuló, 2023. évre vonatkozó vizsgálatok megállapították, hogy a szolgáltatók számos esetben késve válaszolták meg a fogyasztók megkereséseit, ezáltal nem tartották a MEKH határozataiban előírt határidőket. A jogsértés szankciójaként a Hivatal az MVM Démász Áramhálózati Kft.-t, az ELMŰ Hálózati Kft.-t és az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt.-t összesen 56 millió forintnyi bírsággal sújtotta.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A MEKH az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. egyetemes szolgáltatót, a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján figyelmeztetésben részesítette, és felszólította, hogy a jövőben tartózkodjon a határozatban foglalt követelmények megsértésétől. A MEKH legutóbb év elején vizsgálta a szolgáltatásminőségi követelmények 2022. évi teljesítését, és tárt fel hiányosságokat: akkor hat engedélyessel szemben összesen 129 millió forint bírságot szabott ki.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








