A Linkedinen jelentették be az örömhírt, hogy a Time Out Market, a világ számos nagyvárosában már bizonyított gasztro piac hamarosan megérkezik Magyarországra.
Az infláció és az energiaköltségek az eladósodás fő mozgatórugói. A fogyasztók elsősorban az utazásról, az étteremlátogatásokról és az új ruházat vásárlásáról mondanak le egy fogyasztói kutatása szerint. Az európaiak többsége aggódik pénzügyi jövője miatt.
Az európaiak 53 százalékát ösztönzi tudatosabb fogyasztásra a megugró infláció és az energiaválság, ugyanakkor egyötödük új adósságot generált az elmúlt hat hónapban – derült ki Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalata, az EOS által végzett reprezentatív fogyasztói kutatásból, amit 2023 februárjában végeztek 13 ország 7700 válaszadója segítségével.
A kutatás adatai szerint a kelet-európai országokban, így Romániában (67 százalék), Magyarországon (66 százalék) és Csehországban (63 százalék) a fogyasztók az elmúlt hat hónapban a korábbinál fokozottabb figyelemmel kísérték kiadásaikat. Egész Európát tekintve a válaszadók azt nyilatkozták, hogy elsősorban az utazást, valamint a kulturális és szabadidős tevékenységeket (33 százalék), illetve az új ruházati cikkek vásárlását (28 százalék) fogták vissza az elmúlt időszakban. Körülbelül minden ötödik válaszadó vett fel hitelt vagy kölcsönt az elmúlt hat hónapban, aminek fő okaként az inflációt (49 százalék) és a magasabb energiaköltségeket (27 százalék) jelölték meg.
A kelet-európai országokban, így Romániában és Magyarországon (30 százalék), Észak-Macedóniában (29 százalék) és Szerbiában (28 százalék) az európai átlagnál gyakrabban keletkezett új adósság a fogyasztóknál. A nyugat-európaiak nagyobb valószínűséggel (18 százalék) használták fel a kölcsönt az utazások kifizetésére, szemben a kelet-európaiakkal, akik elsősorban a fűtés és a villanyszámlák kifizetésére vállaltak adósságot (28 százalék).
Az adósságok nemcsak válság idején okoznak pénzügyi nehézséget az emberek számára, de jelen gazdasági helyzetben egzisztenciális likviditáshiányt is kifejeznek az energiaárak jelentős megnövekedésével. Így a követeléskezelési szektorban még fontosabbá vált, hogy empátiával és tisztelettel közelítsük meg adós ügyfeleinket, valamint személyre szabott, fenntartható megoldásokat dolgozzunk ki, például közös részletfizetési megállapodások formájában
– mondta el Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője.
A magas infláció és az egekbe szökő energiaköltségek a megkérdezett fogyasztók mintegy háromnegyedében (73 százalék) keltenek aggodalmat, míg a munkanélküliség miatti szorongás különösen a 18-34 éveseket érinti.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatás adatai alapján azt látjuk, hogy az infláció rányomja bélyegét a fogyasztókra. Különösen válság idején az adósságok gyakran elkerülhetetlenek a pénzforgalmi problémák leküzdésében, sőt a megélhetési források megőrzésében
– mondta Marwin Ramcke, az EOS Group vezérigazgatója.
A felmérés a magasabb árakkal szembeni felelősségteljesebb hozzáálláson túl a fizetési módok használatában is változásokat mutat. A válaszadók 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt hat hónapban gyakrabban használt készpénzt, mint korábban. A 18-34 évesek esetében, akiknek mintegy fele gyakrabban használt készpénzt, ez az eredmény különösen meglepő. A felmérés ugyanakkor arra is rámutatott, hogy az ebbe a korosztályba tartozók szélesebb körű fizetési módokat használnak.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Több ezer aranyrúdnak veszett nyoma - komoly fejlemény az ügyben
- Baj van egyes önvezető autókkal - eláruljuk, hogy mi
- Új sebességre kapcsolt a YouTube a reklámblokkolók üldözésében
- Sárkány, Krokodil és Ragyogás – ezek lehetnek a pusztító izraeli bosszúállók
- Egyre több település vezeti be a fizetős parkolást a Balatonnál
- Aki orvoshoz megy, ingyen utazhat – de kevesen tudnak róla