Az egyik közösségi médiafelületen terjedő álhírrel szemben banki betéteihez most és az önkormányzati választások után is mindenki korlátlanul, szabadon hozzáférhet.
Tavaly is több, mint 10 milliárd forint népegészségügyi termékadót fizettek be a cukros üdítők és a sós snackek gyártói - mondta el a NAV a Világgazdaságnak. Azt viszont, hogy melyik gyártó a legnagyobb befizető, nem árulták el.
Tavaly 10,3 milliárd forint népegészségügyi termékadót (neta) fizettek be a cukros üdítőket és a sós snackeket gyártók a 2019-es 10,1 milliárd forint után – közölte a napilappal a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Az újság csütörtöki cikke szerint a neta-bevételek nem különíthetők el konkrét termékkörökre, mindenesetre tavaly a sós snackek után 6,3 milliárd forintot, az édes üdítők után pedig csaknem 4 milliárd forintot fizettek be az élelmiszeripari cégek.
A termékadót befizetők száma 2019-hez képest kilenccel nőtt, így összesen 286 cég teljesítette adókötelezettségét. A jogszabályok szerint népegészségügyi termékadót kell fizetni többek között az üdítőitalok, az energiaitalok, az előre csomagolt, cukrozott készítmények, sós snackek, ételízesítők, ízesített sörök, alkoholos frissítők, gyümölcsízek és alkoholos italok után.
Azt, hogy melyik élelmiszergyártó volt a legnagyobb befizető, a NAV adótitokként kezeli. Az adóhatóság szerint az az adóalany mentesülhet csak a termékadó megfizetése alól, aki az adott naptári évben az adóköteles termékből 50 liternél vagy 50 kilogrammnál kisebb mennyiséget értékesített.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében