Hétfő reggel sajtótájékoztatót tartott a Concorde Értkpapír Zrt. a jövő évi várakozásokkal kapcsolatban, amelyen a Pénzcentrum is részt vett.
Márciusban a valaha regisztrált legnagyobb mértékű visszaesés következett be az euróövezet gazdasági teljesítményében a koronavírus-járvány megfékezésére hozott intézkedések miatt a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet felmérésének kedden közzétett eredménye alapján.
Az euróövezeti kompozit beszerzésimenedzser-index (BMI) márciusban 31,4 pontra zuhant a februári 51,6 pontról. A márciusi érték a legalacsonyabb lett az index vezetésének 1998 júliusi kezdete óta. Hasonlóan alacsony szinten 2009 februárjában állt utoljára a kompozit BMI 36,2 ponton.
A kompozit BMI mindkét összetevője, a feldolgozóipari és a szolgáltatóipari BMI esett márciusban az előző havihoz képest. A feldolgozóipari BMI 44,8 pontra, 92 havi mélypontra a februári 49,2 pontról, a szolgáltatóipari pedig 28,4 pontra, a valaha elért legalacsonyabbra a februári 52,6 pontról. A szolgáltatóipari BMI eddigi legalacsonyabb értéke a 2009 februári 39,2 pont volt.
A márciusi feldolgozóipari BMI jobb lett a 39,0 pontos piaci várakozásnál, a szolgáltatóipari és a kompozit BMI viszont rosszabb. A piac 39,0 pontos szolgáltatóipari és 38,8 pontos kompozit BMI-t várt márciusra.
"Márciusban a globális gazdasági és pénzügyi válság legnehezebb szakaszát is messze meghaladó mértékben esett vissza az euróövezet gazdasági teljesítménye" - foglalta össze a felmérés megállapításait Chris Williamson, az IHS Markit vezető közgazdásza. Különösen nagymértékű visszaesés volt tapasztalható Franciaországban és Németországban, de az euróövezet többi tagállamában is nagy gyengülés következett be a kormányok gazdaságösztönző lépései ellenére is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Chris Williamson szerint a felmérésben begyűjtött adatok alapján két százalékos negyedéves GDP-csökkenésre lehet számítani az euróövezetben az első negyedévben. "A foglalkoztatás 2009 júliusa óta nem látott mértékben zuhan, a kilátások megítélése a valaha mért legrosszabb a gazdasági szereplők körében, ami arra utal, hogy a kormányzati intézkedések javítottak a pesszimista hangulaton" - fogalmazott.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








