A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
Az Országos Mentőszolgálat statisztikáin már látszik a kánikula hatása, hiszen egy átlagos napon a 3300-3500 riasztást kapnak a mentők országszerte, ami egy óriási szám, de ilyenkor a kánikula idején ez tovább szokott emelkedni. Most is ez látszik, az elmúlt napokban körülbelül 3700-3800 riasztás volt. Hogyha a kánikula állandósul vagy hosszú ideig tart, akkor az idős, szívbeteg emberek, a krónikus betegségben szenvedők rosszulléteinek esélye tovább nő, és akár 15 százalékkal is több ilyen esetünk lehet, mint egy átlagos napon. Ám nem csak ők kerülhetnek bajba, egy egészséges fiatalemberrel is előfordulhat, hogy elájul ilyen melegben, de jó lenne ezeket megelőzni, amennyire lehet.
Győrfi Pál elmondása szerint egy egészséges fiatalemberrel is előfordulhat, hogy elájul ilyen melegben, ezt meg lehetne előzni. Víz- és teafogyasztás, csökkentett fizikai terhelés, természetes anyagból készült szellőző ruhák, a fej védelme a közvetlen napsütéstől, árnyékba, hűvös helyre vonulás - mondta az InfoRádiónak az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
A mentőknél látjuk az időjárás változások, illetve különböző időjárási helyzetek egészségügyi kockázatait. Például hogyha hidegfront érkezik, akkor több epilepsziás rohamhoz riasztják a mentőket és a szülések is nagyobb eséllyel indulnak meg. A melegfront érkezése és általában a nagy meleg pedig elsősorban a szívbetegeknek, magas vérnyomásban szenvedőknek okoz nehézségeket
- mondta a szakember. A fürdőzéssel kapcsolatban mindig felhívták a figyelmet, hogy elsősorban a gyerekekre vigyázzunk, hiszen ők azok, akik még egy kerti pancsolóban is akár életveszélybe kerülhetnek. Győrfi Pál arról is beszélt, mennyire veszélyes, ha az autóban hagyunk egy kisgyermeket akár csak percekre vagy negyedórára: olyan magasra emelkedhet a hőmérséklet az autóban még lehúzott ablak mellett is, ami életveszélyes lehet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







