Woman caring of her beautiful skin face standing near mirror in the bathroom. Young woman applying moisturizing cream on her face during morning routine. Smiling natural girl holding little green jar of ecological cosmetic cream.

Atyaég! Ennyit költenek a magyar nők szépségápolásra, plasztikai műtétekre

2021. szeptember 20. 11:06

Dübörög a szépségipar Magyarországon. Egyre hosszabb a közismert szépségápolási termékek listája, roskadoznak tőlük a drogériák polcai. Sőt, a plasztikai beavatkozások is már-már mindennaposak lettek. Pedig egyik sem olcsó mulatság. Mutatjuk a szépségápolási trendeket, és az árakat is!

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Tisztálkodószerek, alapozók, szérumok, bronzpor, feszesítő vagy cellulit elleni krém, kedvenc illatok, vákuumos kezelés, Drakula-terápia, öko-bio termékek - hosszú a szépségápolási terméklista. De a speciális sebészeteken divatosak a szilikon implantátumok, az arcplasztika, az orrműtétek, a fogfehérítés, vagy épp a hialuronsavval történő injekcióval feltöltött ajkak. Mennyi új és drága termék és beavatkozás, tényleg csak a jó ízlés és pénztárca szab határt annak, hogy "szebb" legyen az arcunk, fényesebb a hajunk, feszesebb a testünk, "fiatal" a mellünk, fitos az orrunk.

És már nemcsak a fővárosra jellemzőek, hogy a magas színvonalú, luxus kozmetikák és szépészeti klinikák dübörögnek. A választék széles skáláját vidéken is megtaláljuk. "A mai 40-es korosztály a régi 30-as" - halljuk gyakorta, és a trendek azt mutatják, van is benne igazság. A kozmetológia és szépészeti beavatkozások az egyre fiatalabb korosztályt is elérték már. A növekvő test- és egészségtudatosság miatt a nők és a férfiak egyre gyakrabban veszik igénybe a szépségápolási termékeket, roskadoznak is tőlük a drogériák polcai. Sőt, sokan már nagyon fiatalon ennél is tovább mennek, iparági infrmációink szerint egyre gyakrabban fekszenek kés alá már a huszonévesek is.

A sláger beavatkozás a test- és arckezelés

A High Care a kozmetológi szolgáltatás egyik hazai úttörője, akik új, magas színvonalú termékekkel robbantak be a 90-es évek elején. „Mi már akkor testkezelésekkel kapcsolatosan kezdtünk el foglalkozni, mikor ez a terület még szinte teljesen fehér folt volt itthon. Szinte hiányterület volt, nem volt múltja, nem került fókuszba, egyszerűen nem volt a köztudatban, úgy, ahogyan ma. Jókor voltunk, jó helyen! Olyan szolgáltatást nyújtottunk, mint a Body Wrapping testtekercselés, az SPMM vákuummasszázs. A közel 30 év alatt az állandóan megújuló, innovatív anyacégnek köszönhetően olyan egyedi gépparknak és szolgáltatásnak köszönhetően a High Care olyan technológiát alkalmaz, mint az űrtechnikai hátterű LBNPD Vacustyler, vagy oxigénterápia. A High Care a cellulit (narancsbőr) kezelések meghonosítója lett Magyarországon”- tájékoztatta a Pénzcentrumot Lavotha Ildiló, a High Care tulajdonosa.

Az áraikkal kapcsolatban a tulajdonos elárulta: A Body Wrapping kombinált teljes testkezelés (törzs, láb, karok) alkalmankénti ára 8500 forint, míg egy teljes arc- és dekoltázs vákuummasszázs ára 5-8 ezer forint között mozog. Egy hyaluronsavval kombinált ultrahangos kezelés náluk 8500 forint, a plazmakezelés viszont már 30 000 forint alkalmanként. Mint mondja, utóbbi lehet, hogy nem a legolcsóbb kozmetikai szolgáltatás, de rendkívül látványos, ezért is szeretik a hölgyek. És akkor szerinte mé még nem beszéltünk az otthon használható hyaluron ránctalanító szérumokról, melyek tízen-huszonezer forintos termékek, ezek többnyire a professzionális kozmetikai szolgáltatás kiegészítői.

Arra a kérdésünkre, hogy mennyit költenek a magyar nők szépészetre, a tulajdonos elárulta: "A Magyar nők mindig is preferálták a kozmetikai szolgáltatásokat, az esztétikai beavatkozásokat. A 25-35 éves korosztály arckezelésre ritkán jár, jellemzően évente 2-3 alkalommal, de – akinek ez problémát jelent – cellulit kezelésből igénybe veszik a 10-15 alkalmas kúrát. A legaktívabb korosztály a „40-es” és a „40+”-os korosztály, akik az életben is legaktívabbak. Számukra fontos a jól ápoltság, ők rendszeresen 3-4 hetente járnak kozmetikába, és évente 2-3 alkalommal vesznek igénybe testkezelő kúrát. Ez a korosztály egészségtudatos, a gond az időhiány. A High Care legaktívabb vendégei a 45-50 év körüli korosztály. Azokat a kezeléseket kedvelik, amelyek gyors, látványos eredményt hoznak (plazma-kezelés, vákuum, mezoterápia), és nagyon preferálják, hogy amikor eljönnek hozzánk az az idő a szépségükről és egyben a pihenésükről is szóljon. Teljes odafigyelést igényelnek."

A sláger beavatkozás a test- és arckezelések (pl. arcvákuum, testvákuum vagy az oxigénbúrás kezelések (Dermio Led Top Head), hiszen ez a kezelés nemcsak esztétikai hatással bír, de erősíti az immunrendszert is. Hogy mit változott a szépségipar az elmúlt 10-15 évben? Megjelentek a klasszikus kozmetika mellett azok az esztétikai orvosi szépészeti beavatkozások, amelyek korábban Magyarországon nem nagyon voltak elérhetőek (a különböző feltöltések, lézeres beavatkozások). A fiatalok körében manapság népszerű a tetoválás (permament meka up), a végleges szőrtelenítés. Erősödött az egészségtudatos vendégkör, ma már a prevenció fogalma sem ismeretlen a vendégeink között

- tette hozzá a Pénzcentrunak Lavotha Ildiló, aki a Pénzcentrumnak arról is beszélt, vajon egyenesen arányos-e, hogy minél drágább terméket használunk, ez annál jobban meglátszik bőrünkön: "Egyértelműen „nem”. Én, aki a professzionális termékekkel dolgozom közel 30 éve. tudom, hogy a nagy multinacionális cégek termékeinél nagy szerepe van a drága csomagolásnak, a látványos reklámnak." Szerinte így nem véletlen az sem, hogy Európában, a 2019-es adatok szerint, a szépségápolásra az nők közül sorrendben a német, francia, angol, olasz és spanyol hölgyek költik a legtöbbet.”

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

Továbbra is a mellplasztika a sláger a sebészeteken

Meglepő adat, de a Dr. Goodwin Szépség és Egészség Központ kommunikációs munkatársa, Garics Bernadett szerint a kozmetikai és esztétikai beavatkozásokra is átlagosan 2 havonta költenek a magyar nők. Mint mondta, „a kozmetikai kezelések nem helyettesítik az esztétikai beavatkozásokat és fordítva, mindkét szépészeti beavatkozás egyaránt fontos a nőknek. A sláger beavatkozás a plasztikai beavatkozásoknál továbbra is a mellplasztika, ide tartozik a mellfelvarrás, a mellnagyobbítás és a mellkisebbítés is."

Aztán a második legnépszerűbb plasztikai beavatkozás a szemhéjplasztika, amit nem csak önbizalmunk megőrzése miatt végeztetünk, hanem a látásromlás megelőzésére is szolgál. Esztétikai beavatkozások közül sláger a hyaluronsavas ajaktöltés, hölgyek és férfiak körében is ez a legnépszerűbb, 18 éves kortól akár 90 éves korig mindenkinek ajánljuk. A másik nagyon népszerű esztétikai beavatkozás a hyaluronsavas töltések, amik nem csak a ráncok eltüntetésére, de az arc kihangsúlyozására is szolgál. A másik legnépszerűbb esztétikai beavatkozás a botox és a hyaluronsavas ránctalanító kezelések.

- tette hozzá a Pénzcentrum megkeresésére Garics Bernadett. A kommunikációs munkatárs szerint a szépségipar az elmúlt 10 évben drasztikus változáson ment keresztül. Mint mondja, egyrészt fontossá vált a felhasználható anyagok minősége, hogy olyan természetes anyagok kerüljenek a szervezetünkbe, amit alapból is megtermel és természetes úton felszívódik. Hozzátette, ma a prémium minőségű termékek akár 1-1,5 évig is tartanak.

Ha tehát valaki komolyan szeretné konzerválni fiatalságát, sok pénzre lesz szüksége. Főként, hogy az árak, mint minden más területen, így a plasztikai-esztétikai vonalon is az inflációval egyenes arányban változtak. A szakember azt is hozzátette, hogy a minőségi anyagokat meg kell fizetni. Noha prémium minőségű alapanyagok már hazánkban is beszerezhetőek, a legjobb minőségi anyagokat Amerikából, Svájcból és Franciaországból szerzi be a Dr. Goodwin Szépség és Egészség Központ. Így az sem meglepő, hogy a világpiaci árak mozgása is komoly hatással lehet az aktuális árszabásra.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 24. vasárnap
Salamon
42. hét
Október 24.
Az ENSZ világnapja
Október 24.
A magyar operett napja
Október 24.
Az origami világnapja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 23. 19:19