Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
Már több mint 320 ezren töltötték ki a Magyar Adatszolgáltató Kérdőívet (MASZK), amelynek válaszaiból a koronavírus várható terjedését próbálják előre jelezni az Innovációs és Technológiai Minisztérium járványmatematikai kutatói. Az egy főre eső találkozások száma az augusztus végi adatokhoz képest az iskolák újranyitásával és a munkába való visszatérés miatt jelentősen megnövekedett, ami fokozottan felértékeli a kontaktkutatások szerepét.
A Magyar Adatszolgáltató Kérdőív célja a járványmodellek pontosításához szükséges aktuális adatok gyűjtése. Segítségével előre jelezhető a járvány jövőbeli terjedése, értékelhetőek a korlátozások hatásai.
Az országos felmérés keretében a MASZK kérdőív napi szintű kitöltésével bárki segíthet a koronavírus-járvány kezelésében. A Szegedi Tudományegyetem által vezetett kutatócsoportban magyar tudósok országos adatok alapján elemzik a járvány hazai hatásait.
A MASZK indulása óta összesen több mint 320 ezer egyedi felhasználó töltötte ki anonim módon a kérdőívet, sokan közülük napi rendszerességgel. Az egy főre eső átlagos kapcsolatok száma az augusztus végi adatokhoz képest szeptember első hetére több mint 60 százalékkal növekedett meg. A kontaktkutatások szerepe ezzel jelentősen felértékelődött.
A kutatócsoport arra kéri a magyar embereket, hogy egy társadalmi összefogás keretében segítsék a munkájukat, és rutinszerűen, rendszeresen töltsék ki a covid.sed.hu weboldalon elérhető kérdőívet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít