Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Hiába használták jóval többször a bankkártyáikat az ügyfelek a veszélyhelyzet elrendelése után, mivel a korlátozások miatt csökkentek az eladások, így összességében kisebb a kártyás forgalom, mint "békeidőben".
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) idei első negyedéves statisztikái még a bankkártyás vásárlási forgalom dinamikus - tranzakciószámban 8,6, értékben 16,8 százalékos - éves növekedéséről számoltak be, a kiskereskedelem veszélyhelyzet alatti lejtmenete a kártyás vásárlásokban is visszaköszön, bár a járvány miatt előtérbe került a bankkártyás fizetés a készpénzzel szemben.
Az OTP Banknál a Világgazdaságnak arról számoltak be, hogy a betéti kártyáiknál a tavalyi év azonos időszakához képest kismértékű forgalom- és tranzakciószám-visszaesést tapasztaltak, a CIB pedig azt jelezte, hogy a tranzakciók számának 5 és értékének 15 százalékos márciusi bővülését követően áprilisban a vásárlási darabszám 23, az összérték 13 százalékkal esett vissza. Érdekesség, hogy a CIB szerint a csökkenés nagyobb arányú a hitelkártyák esetén, ezekkel a moratórium miatt is kevesebbet költenek az ügyfelek.
Az MKB szerint márciusban az előző hónaphoz képest 10, az előző év azonos időszakához képest pedig 20 százalékkal ugrott meg az egy vásárlásra jutó kosárérték, miután a járvány megjelenésével elindult egy felhalmozási folyamat.
Áprilisban a tranzakciók darabszáma negyedével, értéke pedig ötödével zuhant, amit a bank a kijárási korlátozás mellett a márciusra előrehozott vásárlásokkal is magyaráz. Májusban viszont már elindult a konszolidáció: áprilishoz képest 14 százalékkal nőtt a költések összege.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








