Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
A veszélyhelyzet kihirdetése után a budapestiek számára ismerős Mozgó Könyvek szekerei is kénytelenek voltak bezárni, amelyek minőségi irodalommal látták el az utcán odatévedőket, méltányos áron. Jó hír azonban, hogy a szekerek újra kinyitottak, igaz, többnyire csak webshop formájában.
Ténylegesen országossá vált a Mozgó Könyvek közhasznú kezdeményezése, miután elérhetővé tették online a könyves szekerek kínálatát, köztük ingyenes műveket is. A szervezet következő célja, hogy elérjék a külhoni magyarokat is - írja a Magyar Hírlap.
- mondta Boda István, a szekereket üzemeltető Közkincs Művészeti és Kulturális Közhasznú Egyesület elnöke, hozzátéve, a digitalizálással egyszersmind szerették volna vidékre is eljuttatni könyveiket. Innen pedig már csak egy ugrás, hogy elérjék a külhoni magyarokat is a vírusveszélyes időszak elmúltával.
- hangsúlyozta. A szervezet a néhány száz forintért beszerezhető klasszikusok mellett nulla forintért ifjúsági regényeket és kötelező olvasmányokat is elérhetővé tesz. "Az eredeti ötlet az volt, hogy tartsuk otthon az embereket, adjunk olvasnivalót a kezükbe, és szakítsuk el őket egy kicsit a képernyő elől" - mesélte az elnök.
Felvásárlással a járvány alatt nem foglalkoznak, de adományokat továbbra is fogadnak a megfelelő óvintézkedések betartása mellett. Boda István kiemelte, munkatársaik nem mennek be az adományozók házába, hanem megkérik őket, hogy hagyják a könyveket az ajtó előtt, lezárt dobozban, amelyeket maszkban, kesztyűben gyűjtenek be. Ha újra megnyithatnak, valamennyi könyvet alkoholos tisztítószerrel fertőtlenítik kikerülés előtt, míg a szekereknél gumikesztyűket biztosítanak a vásárlóknak, arra kérve őket, csak abban fogják meg a könyveket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az egyesület egy újabb kampányba is belevetette magát. "Először a II. kerületi önkormányzat vetette fel, hogy a nulla forintos könyveinkből ajándékozzunk kerületi idősotthonok lakóinak. Természetesen igent mondtunk, és felajánlottunk négy-ötszáz könyvet, amiket elosztanak a különböző intézményekben" - magyarázta az elnök. Innen jött az ötlet, hogy felveszik a kapcsolatot további önkormányzatokkal is, hogy segítsenek eljuttatni a könyveket szociális intézményekbe. Országos kampányban gondolkodnak, de ez költséges, ezért a megvalósításhoz partnereket keresnek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








