Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
A turizmus mellett a rendezvényszervezők váltak a koronavírus egyik első áldozataivá, hiszen már a betegség első megjelenésekor elkezdődött a különböző rendezvények, konferenciák tömeges lemondása és törlése. Ma még csak találgatni lehet, hogy a 3600 társas és egyéni vállalkozásból mennyi fogja megélni a 2021-es évet.
Azon társas vállalkozások száma melyeknek fő tevékenysége rendezvényszervezés, már a koronavírus járvány előtt is folyamatosan csökkent - állapítja meg az OPTEN céginformációs szolgáltató. 2018 óta 161 darabbal kevesebb cég működik ezen a piacon. A jelenlegi 2335 darab társas vállalkozáshoz, azonban még hozzá kell adnunk azt az 1281 darab működő egyéni vállalkozást is, amely szintén ebben a szektorban tevékenykedik. Így összességében több mint 3600 vállalkozás sorsa vált bizonytalanná a járvány miatt. Ehhez persze tegyük azt hozzá, hogy jelentős azon vállalkozások száma is, melyek más fő tevékenységük mellett foglalkoznak különböző konferenciák, és egyéb események szervezésével. Jelenleg majdnem 70 000 cég és egyéni vállalkozó felvett tevékenységei között szerepel a rendezvényszervezés, de pontosan nem meghatározható azon cégek száma, melyek valóban aktívak a piacon.
Maradva a fő profilként működő rendezvényszervező cégeknél, látni kell, hogy a cégszám mellett az alkalmazotti létszám is folyamatosan csökkent 2018 óta, mintegy 1400 fővel. A piaci szereplők 2018-as 117 milliárdos összárbevétele biztosan jelentősen visszaesik majd 2020-ban. A kérdés, hogy a koronavírus eltűnése után mennyi vállalkozás marad talpon, hiszen a járvány levonulása után biztosan hatalmas keresletnövekedés várható, amit csak a "túlélő" cégek lesznek képesek majd kiszolgálni - zárja elemzését az OPTEN céginformációs szolgáltató.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború