Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
Több mint egymillió ember térítésmentesen kaphatná meg az influenza elleni védőoltást, mégsem jelentkeznek a háziorvosoknál a vakcináért. Pedig a jelzések szerint hétről hétre nő a betegek száma, és egyre terjed a járvány - írja a Világgazdaság.
"Az idei szezonban az 1,3 millió rendelkezésre álló influenza elleni ingyenes vakcinának az 53,3 százalékát, vagyis csaknem 640 ezer adag oltóanyagot használtak fel január elejéig a háziorvosok" - közölte a lap érdeklődésére a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK).
Az alacsony arány nem meglepő, hiszen egy évvel korábban ennél is kevesebben, 628 ezren kérték a védőoltást. Az NNK közlése szerint az influenza elleni ingyenes vakcina csupán 60 százaléka fogyott el tavaly. A 2020-as oltóanyag-felhasználásról a végleges részletes adatok április végén jelennek meg.
A praxisokban a térítésmentes védőoltást elsősorban a rizikócsoportba tartozók, például a hatvan év felettiek, a várandós kismamák, a cukorbetegek, a szív- és érrendszeri betegségben, valamint az immunhiányban szenvedők kaphatják meg.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








