A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Megdöbbentő, de az Európai Unióban messze a magyar betegek töltik a legtöbb időt kórházi lábadozással. A hivatalos statisztikák szerint honfitársaink átlagosan 10 napi bennmaradással kell, hogy számoljanak, ha kórházba kerülnek, miközben a lista másik végén szereplő hollandoknak mindössze 4 és féllel. És ha mindez nem volna elég, a magyar nőknek még rosszabb a soruk, az EU-átlaggal szembe menve ugyanis lassabban gyógyulnak, mint a férfiak átlagosan.
2017-ben az EU tagállamaiban a betegek kórházi ott-tartózkodása átlagosan 4,5-9,8 nap között mozgott - derült ki az Eurostat jelentéséből. A legkevesebb időt a hollandoknak kellett a kórházban tölteniük, ha már bekerültek, átlagosan 4,5 napot. A lista másik végén azonban, számunkra sajnos elkeserítő módon, a magyarok végeztek.
Ez több mint kétszer annyi, mint amennyit például a holland páciensek töltenek az intézményekben. Szintén meglehetősen kevés napot töltenek kórházban a bulgárok, a dánok és a svédek is. Ugyanakkor a magyaroktól nem sokkal maradnak le a csehek, akik átlagosan 9,6 napot fekszenek kórházban egy-egy ott-tartózkodás alatt, de szintén 9 fölötti átlagos kórházi nappal számolhatnak a franciák és a németek is.
És csak nő
A statisztikákból az is kiolvasható, hogy a magyar betegek kórházban töltött napjainak a száma, ha kevéssel is, de növekedett két év leforgása alatt. Míg 2015-ben ugyanis 9,6 nap volt az átlag, addig 2017-re ez a szám 9,7-re ugrott.
Elég nagy különbség mutatkozik abban is, hogy férfiak vagy éppen nők kerülnek kórházba. Az európai átlag például az, hogy a férfiak valamivel több időt töltenek átlagosan kórházban egy-egy kezelés során, mint a nők. Magyarországon ez azonban éppen fordítva van. Ugyanis míg magyar férfiak átlagosan 9,2 napot töltettek kórházban aktuális bajukkal (ez a negyedik legtöbb volt az EU-ban),
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








