A chipsadó szeptemberi bevezetése miatt várhatóan összeomlik a magyar szaloncukorpiac. A szaloncukor ugyanis egyedi magyar termék, nem lehet exportálni és csekély az import is - írja a Napi Gazdaság.
A chipsadó igazi vesztese az a tucatnyi édességipari kisvállalkozás lesz, amelyik néhány száz milliós forgalmat ér el; közülük több várhatóan el is tűnik, egyrészt a növekvő teher, másrészt a növekvő feketepiac miatt. A közepes vállalkozásoknál a visszaeső forgalom miatt üzemeket zárhatnak be, vagy karcsúsítanak.
A lap szerint a karácsonyi édesség beszállítói szerződései már tavasszal megvoltak, a termékadó viszont módosítja a szaloncukorgyártók költségeit, amit a kereskedő aligha fogad el szerződéssel a kezében. A terméket veszteséggel nem érdemes gyártani, a kereskedő viszont joggal kérheti számon a beszállítót a szerződés alapján, ha nem teljesít.
Ha nem sikerül megoldani a problémát, akkor megerősödik a feketepiac, ami nyilvánvalóan a következő évekre is kihatással lesz. Ugyanez lesz jellemző a csokimikulásoknál, sőt a húsvéti üreges csokitermékeknél is.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








