Egy 72 éves brit turista súlyos sérüléseket szenvedett Romániában, miután egy medve megtámadta.
A magyarok közel fele tart attól, hogy utazás közben ellopnak tőle valamit. Attól viszont kevesen félnek, hogy másnak kárt okoznak - derül ki egy friss felmérésből.
A lopás és a csomag sérülése miatt izgulnak a leginkább a 30-59 éves magyarok. Többek között ez derül ki a K&H biztos jövő felméréséből, amely az utazási szokásokat vizsgálta. A kutatás szerint a magyarok 47 százaléka tart attól, hogy az utazás során ellopják az értékeiket, és ugyanennyien aggódnak amiatt is, hogy megsérül a csomagjuk.
Viszonylag kevesen számolnak azzal a rizikóval, hogy kórházi ápolásra vagy jogi képviseletre lenne szükségük, előbbit 28 százalék, utóbbit 25 százalék sorolta a kockázatok közé. Az utazási irodák csődjétől sem tartanak sokan: a megkérdezettek mindössze 28 százalékát aggasztja ez. Még kevesebben, a válaszadók 18 százaléka tartja reálisnak, hogy másnak kárt okozna.
Az aggodalmakat igazolja, hogy az elmúlt 3 évben külföldön nyaraló magyarok közül 12 százaléknak lopták már el valaha vagy sérült meg csomagja. A káresetek közül a második leggyakoribb az értékek elvesztése volt, 8 százaléknak gyűlt már meg ezzel baja, minden huszadik utazó pedig szorult már sérülés miatt kórházi ellátásra.
Milyen idő lesz?
Turistáskodni leginkább Ausztriába, Horvátországba, Szlovákiába és Olaszországba mennek a magyarok, ez a három ország a legnépszerűbb célpont. Ha munkáról van szó, akkor változik a sorrend: Németország és Ausztria áll az élen, a harmadik helyen pedig holtversenyben szerepel Lengyelország és Szlovákia.
A kutatásból az is kiderül, hogy melyik okostelefonos alkalmazást használják leginkább a külföldi utazások során a megkérdezettek. Nagy fölénnyel nyertek az időjárás-előrejelzésre szolgáló applikációk, a megkérdezettek 72 százaléka figyelte így a prognózisokat. Ráadásul ez jelentős növekedést jelent a korábbi évekhez képest. Míg 2017-ben az utazó magyarok 54 százaléka, addig 2018-ban már 64 százaléka használta ezeket az appokat. Hasonlóan népszerűségnek örvend a Facebook is, a harmadik helyen pedig a külföldi közlekedést, tájékozódást megkönnyítő online navigációs applikációk állnak, a megkérdezettek 61 százaléka támaszkodik ezekre. A magyarok bevallásuk szerint legkevésbé a TripAdvisort, az AirBnbt és a FourSquare-t használják.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hogyan választanak?
A külföldre utazó magyarok többsége utasbiztosítással indul útnak: 67 százalékuk minden esetben köt biztosítást, 19 százalékuk viszont csak hosszabb utazás esetében teszi meg ezt. Előbbi az 50 éves korosztályra, utóbbi pedig a 30-asokra jellemző leginkább.
Továbbra is az internetes összehasonlító oldalakhoz fordulnak a legtöbben az utasbiztosítások kiválasztásánál: az érintettek 79 százaléka használja azokat. 65 százalék hallgat a rokonaira, mielőtt megköti a biztosítást, 50 százalék pedig a biztosítók honlapjáról tájékozódik. Majdnem ugyanannyian vannak, akik mindig ugyanannak a biztosítónak szavaznak bizalmat (39 százalék) és akik minden alkalommal más-más társaságot (38 százalék) tesznek próbára.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót