Csak minden második kátyú okozta kár után fizet a fővárosi utak kezelésével megbízott BKK Közút. A kártérítések átlagos összege viszont több mint kétszeresére emelkedett az elmúlt néhány év alatt - írja a Népszabadság.
2005-ben még 3604 kárigény érkezett a kátyúk miatt meghibásodott autók tulajdonosaitól a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Rt.-hez. A cég ezek közül 2431-et talált jogosnak, és összesen 113 millió forint - autónként 46,5 ezer forint - kártérítést fizetett ki. 2011-ben már csak 314 kárigényt nyújtottak be úthibák miatt. Ezek közül csak 158 esetben sikerült az autósnak kétséget kizáróan bizonyítania a kárigény jogosságát. Végül ennél is kevesebb autósnak, összesen 134-nek fizettek ki összesen valamivel több mint 18 millió forintot. Az átlagos, elismert kárérték 135 ezer forint volt.
Tavaly a bejelentett kárigények száma 226-ra apadt. Az év végén benyújtott kárigények felülvizsgálata ugyan még tart, de a lezárultak esetében a bejelentéseknek alig 40 százalékát találták jogosnak. Az elismert kárigények kétharmadát fizették ki eddig, összesen nyolcmillió forintot, ami káresetenként 125 ezer forintot jelentett.
A karbantartó részleg 2012-ben csaknem 25 ezer kátyú és lokális úthiba - süllyedés, útbeszakadás, durva gyűrődés - helyreállítását végezték el. Ez a szám a munkaszervező BKK szerint évről évre csökken, köszönhetően a tervezett útfelújításoknak, illetve az elmúlt két év technológiai és munkaszervezési fejlesztéseinek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


