1 °C Budapest

Nem cserélted le a nyárigumit? Ilyen féktávolságra számíthatsz

Pénzcentrum
2011. december 14. 18:35

Egyre gyakrabban jegesednek be az ország útjai, ahogy végérvényesen elkezdődik a tél. Sajnos az elmúlt napokban már több baleset is történt amiatt, hogy a sofőrök a megszokott rutin szerint vezettek és nem vették figyelembe a megváltozott útviszonyokat. Nem lehet elég alkalommal felhívni a figyelmet, hogy mennyire fontos a téli gumiabroncsok használata. A téli hónapokban a megnövekedett csúszásveszély a legtapasztaltabb vezetőkön is kifoghat, mivel csúszás esetén irányíthatatlanná válhat a jármű. Nem érdemes spórolni a téli garnitúrán, mert nemcsak az autó, de családunk és saját testi épségünk is veszélybe kerülhet.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A téli időszak beköszöntével fel kell készülni a jeges, csúszós, havas, latyakos utakra. A vezetési tapasztalat és az elővigyázatosság nem elég: ha az autó megcsúszik, a legtapasztaltabb autós is elvesztheti uralmát a kocsi fölött. Az irányíthatatlanná vált jármű pedig életveszélyt jelent a benne ülőkre és a környezetében lévőkre egyaránt. A közlekedést nagyon sok tényező befolyásolja, és nem lehet a külső környezet jelentőségét kellő képen felbecsülni. A téli csúszós utak jelentősen megnövelik a balesetek esélyét.

Egy 50 km/óra sebességgel haladó gépjármű féktávolsága, ideális környezetben és száraz úton kb. 8 méter. Azonos körülmények között vizes út esetén ez a távolság megkétszereződik, 16 méter lesz. Havas talajon ez a táv 32 méter, illetve jeges úton akár, a száraz úton történő megálláshoz szükséges távolság nyolcszorosa is lehet, vagyis 64 méter.

"Nem kerülhetjük el, de felkészülhetünk a téli időszak kiszámíthatatlan útviszonyaira. A nyári gumik összetételük és kiképzésük szerint más körülményekre valók, ezért 10 fok alatt csak téli gumival szabad nedves, csúszós utakon közlekedni. A téli gumik beszerzése meglehetős költséggel járhat, de adott esetben megmenthetik saját és utasaink életét vagy a körülöttünk közlekedőkét. Minden évben találkozunk olyan autósokkal, akik bejelentik nálunk a kárukat, majd hozzáteszik, hogy bár időben lecserélték volna az abroncsaikat."- mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A tévhitekkel ellentétben a téli gumik nemcsak a jeges, havas utakon jelentenek nagyobb biztonságot, hanem a száraz, de hideg napokon is, amikor a hőmérséklet stabilan 10 fok alá esik. A nyári gumik a hideg beálltával sokat vesztenek tapadásukból és ez balesethez vezethet. A téli- és a nyári gumik összetétele nagymértékben különbözik egymástól, a téli abroncsok puhábbak, jobban tapadnak és inkább ellenállnak a hidegnek. Téli külföldi utazás tervezésekor pedig feltétlenül érdemes előre tájékozódni, hiszen több uniós országban, például Ausztriában kötelező a téli gumi használata.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 646 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 7,28%), de nem sokkal marad el ettől a Sberbank 40 150 forintos törlesztőt (THM 7,66%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

"Természetesen a megfelelő téli szett sem garancia a balesetek megelőzésére, ezért fontos, hogy minden autós rendelkezzen kgfb-vel, illetve balesetbiztosítással. Minden autótulajdonosnak érdemes figyelnie, mikor következik el a kötelező biztosítási szerződésének évfordulója, hiszen ilyenkor számára kedvezőbb konstrukcióra is válthat." - tette hozzá a biztosító szakértője.

 

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 5. vasárnap
Vilma
48. hét
December 5.
Advent (2.)
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?