A kötelező biztosítási piacon a csökkenő átlagdíjak mellett - a kategóriák súlyának elmozdulása miatt - nőtt a díjbevétel. A casco kötések száma azonban évek óta zuhan.
A gépjármű értékesítés utóbbi 4-5 évben tapasztalt visszaesését a hitelezési boom miatt bekövetkezett lakossági túlköltekezés sem tudta megállítani. A rendszerváltás óta növekvő személyautó értékesítés és import 2003-ban érte el a csúcspontját, amikor több mint 200 ezer új személyautót adtak el Magyarországon. Ezt követően 2004-ben még stagnált, majd évente mintegy 4-6 százalékkal mérséklődött az eladott új személyautók száma, és 2008-ban már nem érte el a 160 ezret.
A személyautó import szerkezetének változása hatással volt a gépjármű biztosítások díjbevételének alakulására is: a 2003-as csúcsévtől eltelt időszakban tömeges elmozdulás volt megfigyelhető a kis kategóriás autóktól az alsó közép kategória felé, miközben a drágább autók iránti kereslet is fokozatosan nőtt. A kis autók, korábbi 56 százalékos értékesítésen belüli részaránya 2008-ban 38 százalékra esett, miközben a középkategóriás kocsik részesedése 26-ról csaknem 40 százalékra nőtt.
"A piacon a gépjármű biztosítások díja évek óta csökken: a kötelező átlagdíja mára elérte a 39 ezer forintot, a cascoé pedig 109 ezer forintra mérséklődött. A Genertelnél még ennél is alacsonyabb, a KGFB esetében 30 ezer, a casconál pedig 85 ezer forint az átlag." - hangsúlyozta Sebestyén László a Genertel direktbiztosító értékesítési igazgatója.
A kötelező biztosítások összesített díjbevétele a gépjármű kategóriák elmozdulása miatt - a piaci verseny hatására fokozatosan csökkenő díjak ellenére - 97-ről 134,5 milliárd forintra, mintegy 40 százalékkal emelkedett. A casco esetében az összes díjbevétel 2006-ban érte el a legmagasabb szintet, 104 milliárd forintot, amely 2008-ban már csak 98,7 milliárd forintot tett ki. A casco díjbevétel 2007-ben 3,7, 2008-ban pedig 1,8 százalékkal mérséklődött az előző évhez képest.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Ezzel a 2,1 tonnás kocsival furikázik Budapesten a kínai elnök
- Gyermekvédelmi törvény: a gyónási titok sértetlen marad
- Ukrajnában is lehet a börtön helyett a frontra menni
- 3 forintért juthatnak hozzá a választók adataihoz
- 27 milliós kárt okozott a MÁV-nak egy megrögzött rongáló
- Két hete tűnt el az autista német kisfiú – már terjednek a horrorteóriák