Nyugodtan kijelenthetjük, rohamosan növekszik a román biztosítási piac, hiszen a tavalyi évben az értékestés elérte a 7,17 milliárd lejt (506 milliárd forintot), amely 2006-hoz képest 25 százalékos növekedést eredményezett, amely főként a gépjármű-, illetve életbiztosítási ágazatnak köszönhetően.
A román Biztosításfelügyelet adatai szerint az egész biztosítási ágazat bruttó díjbevétele 2007-ben 5,73 milliárd lejt (405 milliárd forintot) tett ki. Ez szintén 25 százalékos növekedést jelent. Az életbiztosítás területén az értékesítés 26 százalékot emelkedett, s így elérte az 1,44 milliárd lejt (102 milliárd forintot).
Mindez még nem jelenti azt, hogy a román piac kifulladt volna, hiszen még jócskán kiaknázatlan a piaci potenciál, ugyanis a biztosítási penetráció - vagyis a bruttó díjbevétel nemzeti össztermékhez viszonyított aránya - csupán 1,77 százalékra emelkedett, szemben a 2006-ban mért 1,67 százalékkal. Ez az arány pedig jóval kevesebb, mint a többi közép-kelet-európai országokban tapasztalt.
A piac fő motorja a gépjármű-biztosítás, amely a teljes díjbevétel 72 százalékát adja, ez egészen pontosan 4,12 milliárd lejt (291 milliárd forintot) jelentett 2007-ben. Ebből 46 százalékot tett ki a casco, s 26 százalékot a felelősségbiztosítás. A tűz- és egyéb természeti katasztrófák biztosítása szintén nagy szeletet, 11,3 százalékot hasított ki a biztosítók értékesítéséből, hasonlóan a hitelbiztosításokhoz (6,9 százalék).
A casco-biztosítások kárkifizetése a teljes biztosítási állományon belül 54 százalékot tett ki, ezzel szemben a felelősségbiztosítási kifizetések 23 százalékot haraptak ki a nem-élet biztosításon belül. A Biztosításfelügyelet elnöke szerint idén is megmarad a szektor 25-26 százalékos növekedése.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.