Az életbiztosítás kicsit olyan, mint a foci: mindenki tudja - vagy legalábbis azt hiszi, hogy tudja -, miről van szó. Sokan vannak, akik barátaik, ismerőseik, vagy éppen egy lelkes üzletkötő tanácsára elkötelezték magukat egy hosszú távú megtakarítás mellett. Tették ezt annak ellenére, hogy tisztában lettek volna a termék tulajdonságaival. Ezért álljon most itt néhány tény az életbiztosításokról.
Általában minden életbiztosítást értékesítő kiadvány úgy kezdődik, hogy a családfőnek leesik a tantusz: ő bizony halandó, az állam nem fizet elegendő nyugdíjat, a gyerek is iskolába akar járni legalább 25 éves koráig, ezekhez pedig neki pénzre lesz szüksége. A prospektus gyorsan felvezeti az öngondoskodás fogalmát, és bemutatja a hosszú távú takarékosság jelentőségét, végezetül pedig a mindenre megoldást kínáló termék előnyeit ecseteli színes ábrák kíséretében.
Mielőtt a kedves olvasó azt hinné, hogy ő most besétált egy termék csapdájába, vagy e könyv írója nincs kibékülve a biztosítók értékesítési stratégiáival, megnyugtatjuk, egyikről sincs szó.
Inkább arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy meg kell ismernünk azt, amit megveszünk. Nézzük meg elsőnek, miért is kötünk életbiztosítást!
Életbiztosításra általában két okból lehet szükségünk. Vagy azért, hogy gondoskodjunk magunkról egy későbbi időpontban (mondjuk, amikor nyugdíjba vonulunk), vagy azért, hogy mások jövőjét biztosítsuk (ha már nem leszünk...), illetve egyszerre mindkettő is szóba jöhet.
Miután eldöntöttük, hogy egyáltalán miért is fizetünk egy biztosítást hosszú éveken keresztül, válasszunk típust! Ehhez azonban meg kell ismerkednünk a választékkal.
A legegyszerűbb és legolcsóbb konstrukciók a kockázati biztosítások, amelyek csak akkor fizetnek, ha az ügyfél a futamidőn belül elhalálozik. Ennek az ellenkezője az elérési életbiztosítások, amelyekből akkor lát kifizetést az ügyfél, ha megéri a biztosítás lejáratát. A vegyes életbiztosítások mindkét esetben teljesítenek, vagyis a biztosított halálakor a szerződésben előre rögzített biztosítási összeg, míg a lejáratkor - amennyiben megéri - a biztosítási díjból az elérési részre jutó összeg felkamatozott, megfialtatott összege jár a biztosítottnak, illetve a kedvezményezettnek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az életbiztosítások egy speciális típusa a meghatározott lejáratú életbiztosítás (term. fix). A szerződő díjfizetése ellenében a biztosító arra vállal kötelezettséget, hogy a biztosítás lejártakor a biztosítási összeget mindenképpen (tehát nem feltételesen, mint az elérési biztosítás esetében) kifizeti a kedvezményezettnek. Függetlenül attól, hogy lejáratkor a biztosított életben van-e vagy sem.
Igen népszerű - sőt egyre népszerűbb - életbiztosítási termékek az ún. unit-linked biztosítások. Ezen konstrukciókkal bővebben a következő fejezetben foglalkozunk.
További részletek a Net Média Zrt. gondozában megjelent Biztosításmagazin 2007-ben. Egy kiadvány, amelyből szinte mindent megtudhat a hazai biztosításpiacon található konstrukciókról.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának