Az előzetes adatok alapján az előző évinél valamivel többen, 380-390 ezren válthattak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban. Mivel az adatok feldolgozása még nem fejeződött be, a végső adatok változhatnak - írja a Világgazdaság.
Ami biztos, hogy az internetes váltást többen választották, mint 2005-ben, a négy online alkuszcégnél (Netrisk, Biztosítás.hu, CLB, PBA) mintegy 110 ezer szerződést kötöttek, melynek nyomán az internetes piac aránya növekedett, az akár 30 százalékos kedvezményeknek is köszönhetően.
A piac legnagyobb szereplőjénél, az Allianz Hungária Biztosítónál a becslések, szóbeli jelentések szerint százezres nagyságrendet meghaladó volt a kötelező biztosítások felmondása, míg a jelenlegi állás szerint 70-80 ezres szerzésről lehet beszélni. A Generali-Providencia Biztosítónál a felmondás miatti ügyfélvesztés valamivel 60 ezer alatt alakult, az új szerződésekre vonatkozó prognózis szerint 58-60 ezer között várható a számuk. A 2007-es évközi kötésszám tekintetében 21 százalékos növekedésre számítanak a tervek alapján.
A K&H Biztosítónál hozzávetőlegesen 49,5 ezer szerződést mondtak fel az ügyfelek és több mint 30 ezret kötöttek az előzetes adatok alapján. Az Uniqa Biztosító nettó állománybővülést könyvelhetett el, ugyanis a törlések száma a 30 ezerhez közelít, míg az új kötéseké 15 ezer.
A kgfb-piac új szereplője, a Signal Biztosító 32-33 ezer szerződést kötött, ez mintegy harmadával haladta meg a terveket. Flamich Gábor igazgató elmondta, hogy évközi kötésekre vonatkozó külön tervekkel még nem rendelkeznek, mivel még nincs kialakult kapcsolatuk az értékesítési csatornákkal. A 2007-es tervet az átkötési időszakra alapozták, így tehát legfeljebb 10 ezer új kötésre számítanak.
A Posta Biztosító is pozitív eredménnyel zárt, 50 ezer új szerződést kötöttek, míg a felmondások száma 29 500-ra tehető. A legnagyobb arányban a malusos ügyfelek mondtak fel. A Posta Biztosítónál továbbra is fontos az évközi értékesítés. Az előzetes adatok alapján szintén pozitív eredményt könyvelhetnek majd el az Aegon Magyarországnál is, mivel az egy évvel korábbi időszakhoz képest többszörösére sikerült növelni az ügyfelek számát. Az alacsony díjemelésnek köszönhetően a meglévő ügyfelek megtartása is a tervek szerint alakult.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legnagyobb online alkuszoknál az Aegonhoz kötött szerződések az egy évvel korábbihoz képest négy-ötszörösükre emelkedtek, az üzletkötői hálózat is 2,5-szeresével növelte az új ügyfelek számát. Az Aegon egész évre vonatkozó prognózisában a kgfb-szerződések jelentős, 20-25 százalékos növekedésére számít.
A Köbe és a MÁV Biztosítási egyesület is növelte új ügyfeleinek számát. Az átkötési időszak során 25 ezer felmondása volt a Köbének, és 42 ezer új szerződést kötöttek az előzetes adatok alapján. Jövőre is emelkedést terveznek, azonban az ideinél mérsékeltebb volumenű állománybővüléssel számolnak. A december elsejével a piacra visszaengedett MÁV nettó tízezres állománybővülést ért el, amely megfelelt várakozásaiknak. A december 19-től újra tevékenykedő TIR állományváltozásáról nem kapott adatokat a lap.
Az emelkedések mellett azonban több biztosító stagnálásról számolt be a rendelkezésükre álló adatok alapján. Az OTP Garanciánál mind a felmondások, mind az új szerződések száma 27 ezer. Hasonló a helyzete a Groupamának és az Unionnak is, azonban adatokat egyelőre nem közöltek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”