A saját testét laboratóriumi projektté alakító Bryan Johnson most új célt jelentett be: szerinte 2039-re valósággá válhat az emberi halhatatlanság.
A magyar autósok rendkívül árérzékenynek vallják magukat, és a tapasztalatok szerint spórolhatnának is, mégis sokan 6-7 éve leragadtak első biztosítójuknál. Mindeközben következő évfordulójukon átlagosan 5%-os díjemelkedésre számítanak „kötelezőjüknél”.
A magyarok felének van saját autója, amely átlagosan 6-7 éve van a nevükön. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (KGFB) sokan amolyan „szükséges rossznak” tartják, így kiemelten fontos számukra az ár és az egyszerű folyamatok – ezért is élnek sokan az online szerződéskötés és a banki díjfizetés lehetőségével.
Meglepően kevesen élnek a KGFB évfordulós váltási lehetőségével - derült ki a Groupama Biztosító megbízásából készült országos kutatásból. Az 1000 fő megkérdezésével végzett reprezentatív kutatás rámutatott arra, hogy az autósok kétharmada még egyszer sem váltott biztosítót jelenlegi járműve kapcsán, sőt még azok fele is az autóvásárláskor választott biztosítójánál „ragadt”, akik már 10 éve gépkocsitulajdonosok.
Ezt támasztják alá a statisztikai adatok is: 2010 előtt, amikor a biztosítási évforduló egységesen az év első napja volt (erre használjuk a „kampány” kifejezést, hiszen november a kötelező biztosítóváltás időszaka volt), az autósok mintegy 50-60 százaléka újította meg a szerződését. Amióta azonban – új és használt gépjárművek esetén is – az autó vásárlásának dátuma lett az évforduló, a szokásos novemberi „KGFB-kampány” évről évre kevesebb autóst érint, és ezzel együtt a fenti aktivitás is lecsökkent 15-20 százalékra. Az ügyfelek ugyanis hajlamosak elfelejteni a szerződéseik felülvizsgálatát, így könnyen az elérhetőnél magasabb díjú szerződésben ragadhatnak – ezért is érdemes minden évben ellenőrizni KGFB-díjunkat, mert az újrakötéssel akár tízezer forint felett is spórolhatunk.
További 5%-os emelkedésre számítanak az autósok
A válaszadók kétharmada díjemelkedésre számít a következő évfordulón, várakozásuk szerint átlagosan 5 százalékkal nő majd KGFB-díjuk. Ez az elmúlt évek magas inflációja után nem is csoda, mégis különös egy olyan terméknél, ahol évről évre csökkennie kellene a díjnak, a kármentességi kedvezménynek, azaz a bónusznak köszönhetően. A magyar autósok a válaszok alapján nagyon árérzékenyek, háromnegyedük elsősorban egy kedvezőbb díj miatt váltana. Már évi 5 ezer forintnál alacsonyabb összegű díjkülönbözet is sokakat motiválna váltásra, de a biztosító tapasztalatai szerint az aktívan biztosítót váltók többsége akár 10 000 Ft-ot is spórolhat. A díjon kívül az egyszerű díjszámítás és szerződéskötés (32%), az online intézhető folyamat (30%), valamint a személyre szabott kedvezmények (26%) sarkallnák leginkább váltásra az autósokat.
Bár szolgáltatót váltani ritkán egyszerű, hiszen időt és energiabefektetést igényel, sőt akár érzelmi vetülete is lehet, mégis jelentős különbséget mutatnak a válaszok az egyes szolgáltatási körök tekintetében. A megkérdezettek a legfárasztóbbnak a bankváltást és a háziorvos lecserélését nevezték meg. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás váltását ennél jóval egyszerűbbnek gondolják, sőt még egy internetszolgáltató vagy a mobilelőfizetés cseréje is bonyolultabb feladatnak tűnik a többség számára.
Azok körében, akik még soha nem váltottak biztosítót, 30 százalékhoz közelít a folyamatot bonyolultnak tartók aránya. Azok az autósok viszont, akik legalább egyszer megtették ezt, később is magabiztosabban lépnek: mindössze minden ötödik gépkocsitulajdonos gondolja fárasztónak a váltást, és átlagosan 3 alkalommal váltott már biztosítót jelenlegi autója esetében.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A KGFB-díjszámításnak és a szerződéskötésnek a lehető legegyszerűbbnek kell lennie. Sokan az autóvásárlást követően évekre az elérhetőnél lényegesen drágább szerződésben ragadnak. Az ügyfeleink érdekében arra törekszünk, hogy egyrészt bárki néhány kattintással, percek alatt kiszámolhassa kötelező biztosításának díját, másrészt díjszabásunk egyszerű és átlátható legyen: hosszú távon is, kellemetlen meglepetések nélkül
– hívta fel a figyelmet Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
A piacon elérhető kínálat nagyon színes és változatos, ezért az évfordulós értesítő áttekintése, az esetlegesen érvényesíthető kedvezmények vagy a kapott pótdíjak ellenőrzése szintén a pénzügyi tudatosság fontos részei
– tette hozzá a szakember.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







