Korlátozták a teherautók közlekedését, leállították a kültéri munkálatokat , repülőgépjáratokat mondtak le, és azt tanácsolták, hogy a gyerekek ne menjenek az utcára.
Életveszélyes manőverek a hazai autópályákon: a tragédiát kockáztatják az Unix és Bárdi Autó sofőrjei
Hosszú évek tapasztalata, hogy az Unix Autó és a Bárdi Autó, jól felismerhető furgonjai sokszor veszélyes manőverekkel közlekednek a hazai autópályákon. Ezek a szabálytalanságok balesetveszélyes helyzeteket és komoly stresszt okoznak a többi autósnak, így nekem is. Az ORFK adatai szerint ezen szabálytalanságok az autópályás balesetek leggyakoribb okai közé tartoznak. Vélemény!
Életveszély, amit az ismert autóalkatrész-disztribútorok területi képviselői művelnek a hazai autópályákon. Évek óta tapasztalom, jellemzően az M7-es és M1-es autópályákon - de családtagokkal, barátokkal, kollégákkal beszélgetve ugyanez a jellemző az egész országban -, hogy különösen (de nem kizárólag) az Unix Autó és a Bárdi Autó felmatricázott furgonjai sok esetben balesetveszélyes manőverekkel verekedik át magukat a forgalmon, kockázatos közlekedési szituációkat, és nem utolsó sorban komoly stresszhelyzetet teremtve a szabályosan közlekedő tömegben. Itt hívom fel az érintett cégek figyelmét, hogy ez egy véleménycikk, kifogásolni/kommentálni lehet, de helyreigazítani nem!
Ezen sofőrök tárházában sok esetben a leggyakoribb és legveszélyesebb manőverek szinte kivétel nélkül jelen vannak: így jellemző náluk a gyorshajtás (abszolút és relatív), az előzés szabályainak megsértése (cikázás, szabálytalan előzés), a követési távolság be nem tartása, illetve a provokatív agresszió (pl.: levillogás) is. Az, hogy ezen gyakorlatnak mi az oka, például időnyomás és teljesítménykényszer; az ún. céges autó „pszichológiája”; a folyamatos kapcsolattartás (vezetés közbeni telefonálás) a partnerekkel/központtal; a stressz; vagy "csak" annyi, hogy esetükben csúcsosodik ki a hazai közlekedési kultúra hiánya, nem tudom, és nem is érdekel, de
ezúton hívom fel az említett, és minden, hasonló munkaköröket biztosító cég felsővezetését, hogy dolgozzanak ki olyan belső szabályrendszert (és a munkát is ehhez igazítva szervezzék), amiben a járműhasználat és a közlekedési magatartás is hangsúlyosan minőségbiztosítási elvárásként jelenik meg.
Az életveszély lett a közlekedési kultúra az autópályákon!
A hazai autópályákon folytatott közlekedési magatartások elemzése egyértelműen rámutat arra, hogy az autópályás forgalomban előforduló leggyakoribb szabálytalanságok jelentős baleseti kockázattal járnak. Az Országos Rendőr‑főkapitányság (ORFK) 2024-es adatai szerint a személyi sérüléssel járó közúti balesetek 32 %-át a sofőrök figyelmetlensége, elsősorban az elsőbbség meg nem adása, míg 27 %-át a gyorshajtás okozta. Ezzel a gyorshajtás immár nem a leggyakoribb kiváltó ok, bár továbbra is kiemelkedő jelentőségű.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2019-es összefoglalója alapján a gyorsforgalmi úthálózaton (autópályák és autóutak) történt összes baleset csupán 4,1 %‑a esett autópályára – ennek ellenére ezek a szakaszok a halálos kimenetelű balesetek arányát tekintve kiemelkedően veszélyesek voltak, hiszen a halálos balesetek az országos úthálózat 4,7 %-án történtek, mégis 9,7 %-ukat itt regisztrálták.
Statisztikailag az autópályás balesetek leggyakoribb kiváltó okai a következők:
- Gyorshajtás (abszolút és relatív): az összes baleset 27–28 %-a erről volt visszavezethető.
- Elsőbbségadás elmulasztása és figyelmetlenség: 32 %-ban felelős ezekért a balesetekért.
- Kanyarodási szabályok megsértése: 15–18 %-ban jelentkezett okként.
- Követési távolság be nem tartása: az összes baleset mintegy 8 %-áért felelős, gyakran más hibákkal kombinálódva.
- Szabálytalan előzés, cikázás: a balesetek körülbelül 3–5 %-ában játszott szerepet.
Emellett a közlekedési kultúra egyre növekvő veszélye a tudatos provokatív magatartások, így a büntetőfékezés vagy a levillogás. Bár az ilyen viselkedés nem jelenik meg rendszeresen önálló statisztikai kategóriaként, gyakran vezet konfliktushelyzetekhez, amelyek könnyen balesethez – akár súlyos vagy halálos kimenetelűhöz – vezethetnek. Ezek elsősorban a vezetők között jelentkező impulzív reakciókból, türelmetlenségből fakadnak, és
különösen veszélyesek gyorsforgalmi utakon, ahol a sebesség miatt a tévedés következményei sokkal súlyosabbak .
Az autópályákon elkövetett szabálytalanságok – különösen a gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása, kanyarodási hibák és követési távolság megsértése – különösen nagy baleseti kockázatot hordoznak, mivel itt a magasabb sebesség miatt a reakcióidő csökken, és a féktávolság megnövekszik. Ennek következtében például egy rövid követési távolság miatti kis mértékű fékezés láncreakcióhoz, tömeges sérülésekhez vezethet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








