Hatvanéves múlttal, de modern köntösben érkezett meg Magyarországra a legújabb Ford Mustang.

Nagyon tör előre a Ford és a BYD: itt a friss toplista, ezek Magyarország kedvenc autói 2025-ben
A magyar újautó-piac stabil februárt zárt, 10 575 személyautó állt forgalomba, ami alig marad el a tavalyi adattól. Az év első két hónapjában összesen 19 700 új autót helyeztek forgalomba, ami 5 százalékos növekedést jelent 2024-hez képest. A legnépszerűbb márka továbbra is a Suzuki, míg a Toyota és a Ford a második és harmadik helyen áll. A legnagyobb növekedést a kínai BYD érte el, amely 218 százalékkal több autót adott el, de a Ford, Renault és Mercedes is jelentős bővülést mutatott. A modellek között a Suzuki S-Cross vezet, mögötte a Skoda Octavia és a Suzuki Vitara következik.
10 575 új személyautó állt forgalomba februárban Magyarországon, ami nagyjából megegyezik a 2024 februári adattal (166 darabbal kevesebb) - derült ki a Datahouse friss adataiból. A múlt hónap végéig kereken 19 700 ús autó kapott magyar rendszámot, majdnem 5 százalékkal több, mint a tavalyi év első két hónapjában, 2023-hoz képest pedig több mint 9 százalékos a növekedés.
A mostani adatokban már látszódhatnak az év végén megrendelt autók is, legalábbis korábban több nagy hazai márka is arról tájékoztatta lapunkat, hogy a szállítási határidők nagyjából visszaálltak a "normál" kerékvágásba a népszerű modellek esetében. Sőt, az Esztergomban gyártott Suzukik gyakorlatilag azonnal elérhetők, a Kia és a Skoda slágermodelljeire is nagyjából 2-3 hónapos szállítással kell számolni, ha valaki nem készletről rendel.
Visszatérve a toplistára: a februárt a Suzuki nyerte 1649 darabbal, második a Toyota, amely 1153 autót helyezett forgalomba, harmadik pedig a Ford, amely 946-ot. A negyedik és az ötödik helyet a Skoda és a Volkswagen foglalja el, előbbi 869 darabon állt február végén, a VW pedig 736 autót helyezett forgalomba.
Éves összesítésben is a Suzuki az első 2816 forgalomba helyezéssel, és szintén ezüstérmes a Toyota 2217 darabbal. A harmadik helyen helycsere történt, 2025-ben összességében a Skoda áll jobban a Fordnál.
Ami a volumeneket illeti, egyelőre a 20 legnagyobb mennyiségben forgalomba helyező márka közül a legnagyobb nyertes a kínai BYD, amely az első két hónapban majdnem 218 százalékkal múéta felül az egy évvel korábbi számait. A Fordnál is ünnepelhetnek, majdnem 144 százalékkal emelkedtek a forgalomba helyezések 2024 első két hónapjához képest. Ezek mellett
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- a Renault (+43,2%),
- a Mercedes (+25,7%),
- a Kia (+22,7%),
- és a Volkswagen (+22,7%) kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el.
- Pluszban zárt még a Nissan (+9,9%),
- a Suzuki (+6,8%),
- a Peugeot (+6,6%)
- és a BMW (+6%) is.
Nagy mínuszban van az Opel (-58,7%), a Dacia (-22,8%), a Volvo (-24,2%), a Hyundai (-17,2%), a Lexus (-16,8%), a Mazda (-13,7%) és az Audi (-10,3%) is. Ezek mellett a Toyota, a Skoda és a SSangyong is elmarad a tavalyi számoktól.
Ez most Magyarország kedvenc autója
Az éves összesítést vizsgálva nincs sok meglepetés, 2025 első két hónapja alapján Magyarország kedvenc autója a Suzuki S-Cross, amiből 1468 darab állt forgalomba. Második a Skoda Octavia 1030 forgalomba helyezéssel, de csak épphogy előzi a tavalyi győztes Vitarát, ami a hónap végén 999 darabon állt.
Meglepetésre negyedik a Ford Tourneo, előzi a Kia Ceedet és a Nissan Quashqait is, sőt még Toyota Corollából is kevesebb kapott magyar rendszámot.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


