Most már az európai autóiparnak meg kell tudnia felelni a fokozatos elektromos átállás kihívásainak, amely során Kína térhódításával is számolni kell.

A legfrissebb hírek szerint a hamarosan bevezetendő új, EURO 7-es norma esetében az Unió már nem csak a kipufogógázok emisszióját, de a járművek finompor-kibocsátását is szabályozná, ezért az új regulák esetében a fékporszennyezésre vonatkozóan is megállapítanának maximális határértékeket. A jármű fékezése során ugyanis – főként a fékbetétekről – apró részecskék válnak le a súrlódás miatt.
A PM10 (durva por) és PM2,5 (finom por), vagyis 10 és 2,5 mikron közötti méretű részecskék kimondottan károsak a légzőszervek egészségére. Másrészt a fékkopás során felszabaduló nehézfémek és egyéb szennyező anyagok a környezetet is károsítják, rontják a talaj, illetve a víz minőségét is – olvasható az Európai Bizottság által a közlekedés fenntarthatóságáról készített tanulmányában, amit a hvg.hu szemlézett.
Az új norma meghatározná a fékrendszer fékporszennyezésének maximális mértékét a hagyományos, belső égésű motorral hajtott, illetve az elektromos autók esetében is – tájékoztatott a Bizottság terveit ismertető Euractive weboldal. A cikk kiemeli, hogy bár az elektromos járművek használata valóban nullára csökkenti a kipufogócsőből származó károsanyag-kibocsátást, és a regeneratív fékezés révén a fékrészecskék leválásának mennyiségét is redukálja, ezzel jelentősen megnöveli a hagyományos fékbetétek élettartamát. Azonban az elektromos autók szállóanyag-emissziójával kapcsolatos mutatói lehetnének kedvezőbbek is.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tanulmánya szerint ugyanis a nagyobb méretű és súlyú elektromos autók, például a villanyhajtású SUV esetében körülbelül 3-8 százalékkal több a PM2,5-ös kibocsátás mennyisége, mint a belső égésű motoros járműveknél. Ennek oka az akkumulátorok jelentette plusz súlynak köszönhető, ez pedig extra terhelést és kopást eredményez a gumiabroncsok esetében, ami szintén szennyező anyagok kibocsátásával jár.

Tényleg a legdrágább a legjobb? Itt a 2023-as nagy téligumi-teszt eredménye, több termék is elhasalt
Melyik téligumi a legjobb választás 2023-ban? A német autóklub 32 abroncsot tesztelt, mutatjuk az eredményeket!
Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Nem enyhül az élelmiszer-infláció, de nem mindenhol kell mélyebben a zsebünkbe nyúlni
A Lidl-nél például bővítik az akciós termékek körét.
-
Multi élelmiszerláncok: családtámogatás az árakon és a munkatársakon keresztül (x)
Évente több száz milliárdos nagyságrendben fektetnek be az árak letörésébe, valamint munkatársaik bérezésébe és egyéb juttatásaiba az árharcos multinacionális nemzetközi élelmiszerláncok.
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


