Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Nem igazán foglalkoznak a magyar autóvásárlók azzal, hogy van-e bármilyen garancia a kiszemelt gépjárműre. A Pénzcentrum által készített felmérésből - amelyet több mint 3000-en töltöttek ki - kiderült, hogy szemben a globális trendekkel, a magyaroknak még mindig a vételár a legfontosabb. A világszerte immáron döntő szempontnak számító üzemanyag-hatékonyság még a dobogóra sem fért fel.
Teljesen szembe mennek a nemzetközi trendekkel a magyar autóvásárlók, legalábbis ez derült ki a Pénzcentrum szavazásából, amelyre több mint 3000 olvasónk válaszolt. Korábban a Statista Global Consumer Survey nevű felmérésének eredménye alapján megírtuk, hogy világszerte egyre inkább az üzemanyag-hatékonyság a döntő szempont, ha valaki új autót vásárol.
Sok fiatal felnőtt pedig arra számít, hogy következő autója elektromos lesz, és a tisztább technológia kulcsfontosságú ponttá válik majd az autókereskedők számára. Az üzemanyag-hatékonyságot követte a biztonság, és csak eztán jött a vételár.
Autót vennél, de kevés a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Ezzel szemben a Pénzcentrum szavazásán - amelyen a felsorolt szempontok közül a három legfontosabbat kellett megjelölni - az üzemanyag-hatékonyság csak a negyedik legtöbb voksot kapta. Kiderült, hogy a válaszadóknak a legfontosabb az árcédula, amelyet a minőség, illetve a biztonság követett.
Szintén meglepő, hogy a garanciával viszonylag kevesen foglalkoznak, konkrétan ez volt a legutolsó szempont, ha a válaszadók autóvásárlásban gondolkodnak.
Februárban is vették a kocsikat
A Datahouse friss adataiból korábban kiderült, hogy a válság ellenére viszonylag sok új autó állt forgalomba Magyarországon. Majdhogynem sikerült hoznia a tavalyi számokat februárban a magyar autópiacnak: idén a második hónapban 10 892 darab személygépkocsi állt forgalomba itthon, mindössze 1,7 százalékkal (185 darabbal) kevesebb, mint egy évvel korábban.
A 2019-es rekordévhez képest 3 százalékos a visszaesés (337 darabos). Januárban még 12,3 százalékos volt a visszaesés tavalyhoz képest.
3,7 millió forint alatt is lehet új autót venni
Aogy a szavazásból kiderült, a magyar autóvásárlóknak a legfontosabb szempont az árcédula. Aki épp most nézelődik a piacon, annak nagy segítség lehet a Pénzcentrum korábbi összeállítása, amelyben a legolcsóbb új autókat szedtük össze. Kiderült, hogy akinek csak annyi a fontos, hogy az új verda elvigye A-ból B-be, és viszonylag sokat lehessen bele pakolni, az már 3 millió forint környékén találhat zsírúj modelleket - amelyekre így érvényes a gyári garancia is.
Persze, ez némi lemondással is jár: a legfapadosabb Daciákba például alapáron nincs klíma, és viszonylag kevés színből lehet választani. De egy jobban felszerelt modellt már 4 millió forint körüli összegért ki lehet hozni a szalonból. És ehhez nem is feltétlen kell a lízinget választani! Egy autóhitellel is megoldható a vásárlás, amelynek egyik legnagyobb előnye a lízinggel szemben, hogy nem kell hozzá önerő - és a szerződéskötés is egyszerűbb.
A Pénzcentrum kalkulátorában megnéztük, hogy a bankok milyen feltételekkel adnak 4 millió forintot ötéves futamidőre. A CIB Banknál ezt az összeget 80 872 forintos havi részletre tudjuk felvenni, 8,17 százalékos THM-el. Nem sokkal marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, ahol 8,71 százalékos THM mellett 81 010 forintot kell fizetni havonta. Érdemes még megnézni az UniCredit Bank, a Cetelem Bank és az MKB Bank ajánlatait is!
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Megnyílt a Nyugati pályaudvaron a felújított keresztaluljáró
- Letartóztatásban marad az antifaper olasz vádlottja, a 16 milliós óvadék is kevés volt
- MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása
- Megújult bemutatóhelyek, új állatok - kezdődik a fővárosi állatkert szezonja
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila