2017. szeptember 20. szerda Friderika

Gajra vágta csomagját a Magyar Posta: ezzel hárítják a felelősséget

Ha egy postai küldemény nem fér be a postaládánkba, de a kézbesítéskor nem vagyunk otthon, akkor ideális esetben egy cetli vár minket, amelyből megtudhatjuk, hol lehet átvenni a nekünk szánt csomagot. Olvasónkkal nem ez történt, a neki címzett küldeményt begyűrték a postaládájába, pechjére egy bakelitlemez volt benne. Panaszt tett, mutatjuk, mit válaszolt neki a posta.

FRISS! 2017. augusztus 7-én reggel a Magyar Posta válaszolt megkeresésünkre.

Válaszukban közölték, hogy levélszekrénybe küldeményt abban az esetben kézbesítenek, ha az teljes terjedelmében, sérülés nélkül elhelyezhető. Amennyiben ez nem biztosított, úgy értesítőt kell hátrahagynia a posta munkatársának, hogy hol és mikor vehető át a küldemény.

Azt is közölték, hogy a cikkben szereplő címzettel (G.-vel) ismételten felvették a kapcsolatot, hogy mindkét fél számára megnyugtatóan rendeződjön az ügy.

Olvasónk, G. kereste meg a Pénzcentrumot egy postával kapcsolatos problémájával. Idén nyáron rendelt magának egy bakelitlemezt külföldről, melyet postán kézbesítettek neki. Nem ajánlva, sima postai küldeményként adták fel, kemény kartonból készült borítékban.

A lemez majdnem elért G. lemezjátszójáig gond nélkül, de elmondása, továbbá a Pénzcentrumhoz eljuttatott fényképek tanúsága szerint, a kézbesítéskor kisebb hiba csúszhatott a rendszerbe. G. ugyanis nem volt otthon a lemez érkezésekor, a küldemény pedig elsőre úgy tűnhetett, hogy nem fér be a postaládájába.

Ekkor születhetett meg az a gondolat a kézbesítő postás fejében, hogy "ugyan, befér ez", hát, így fért be:

forrás: Pénzcentrum-olvasó

A fenti képen jól látható, hogy a küldemény jelentős része fölfelé kilóg a postaládából. G. elmondása szerint ráadásul keresztirányban sem volt túl rózsás a helyzet: a csomag úgy be volt szorulva a postaládába, hogy csak jelentős erőkifejtés mellett lehetett onnan kiszabadítani.

A kézbesítés módja hasonlított a postaládákból kilógó újságokéra, melyek ismerős látványt nyújtanak a hazai lépcsőházakban. Ebben az esetben viszont a "gyömöszölős, félig kilógós" kézbesítés eredményeként a lemez meghajlott, azaz a küldemény tartalma használhatatlanná vált. 

Olvasónk telefonon jelezte a postának a történteket, mire kérték, hogy menjen be a Teréz körúti postahivatalba. Miután ezt megtette, ott elmondása szerint nehézkesen bár, de felvettek egy jegyzőkönyvet a történtekről. A jegyzőkönyv tartalmának nagy részét a postahivatal alkalmazottja, kisebb részét pedig olvasónk írta meg.

Harminc nap múlva a posta el is küldte válaszát G.--nek, melyben azt közölték, hogy a kézbesítés körülményeit utólag nem tudták vizsgálni, mivel bejelentése (melyet nagy részben postai dolgozó írt) nem tartalmazott azonosítószámot.

A levél egyébként nem állt meg itt, leírták benne azt is, hogyan kell törékeny tárgyakat csomagolni, és miképpen kell a küldeményen a törékenységet feltüntetni. Mindemellett azt is hozzátetették, hogy a törékeny jelzésből adódó különszolgáltatás, nem könyvelt küldeményhez (amilyenben G. lemeze is jött) nem vehető igénybe.

Mi is a gond?

Ez az érvelés azért tűnik furcsának, mert G. elmondása szerint, sem a lemezen, sem a borítékon nem volt olyan nyom, amiből arra lehetett volna következtetni, hogy a lemez már a postaládába való gyömöszölés előtt megsérült volna. G. nem azért tett panaszt, mert a lemez sérülten érkezett meg, hisz az a küldő felelőssége lett volna. Panaszt azért tett, mert a kézbesítő valószínűleg nem akart bíbelődni azzal, hogy a csomag érkezéséről egy cetlit hagyjon neki, hanem ehelyett fogta magát, és beerőszakolta a küldeményt a postaládába. 

A csomagra egyébként rá volt írva angolul, hogy törékeny. Ez természetesen nem jogosította fel arra a különszolgáltatásra (törékeny csomagok részére), melyre a Magyar Posta hivatkozott olvasónknak írt válaszában, de azért viszonyítási pontnak nem lett volna rossz, a behajtogatási akció előtt. A lemez értéke egyébként szállítási költséggel együtt négyezer forint volt, melyet a posta nem volt hajlandó megtéríteni. G. azt mondta, azért is vette fel a kapcsolatot a Pénzcentrummal, mert bár vele először történt ilyen eset, ismerősi körében rendszeres, hogy bakelitlemezeket ily módon tesz tönkre a posta, a kézbesítési folyamat legvégén.

A Pénzcentrum megkereste a Magyar Postát is a történtekkel kapcsolatban. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mi alapján döntik el, hogy kézbesítenek egy küldeményt, vagy a postahivatalban lehet csak átvenni, valamint, hogy az olvasónk által leírt kézbesítési metódus megfelel-e a saját szabályzataiknak. Amint válaszolnak a kérdéseinkre, frissíteni fogjuk a cikket.

Hozzászólások száma: 6 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

Te se tárgyalj többet külföldivel, mielőtt ezt elolvasod

Letisztult csárton mutatjuk be ma, hogy milyen tárgyalási technikákat követnek a világ különböző népei. Balról jobbra haladva eljutunk a legkonfrontatívabb izraeliektől a legkevésbé konfrontatív...
 

Így készíts szuperfinom csokiszuflét két hozzávalóból

Beköszöntött az ősz, a hideg, nyirkos, hétköznap estéken nagyon jól esik valami csokis édesség. Ha nem akarsz órákat kínlódni a konyhában, és nem akarsz ezreket sem hagyni a cukrászdában, akkor...
NÉPSZERŰ
FRISS

Interspar

09.21-09.27
Országos

Spar

09.21-09.27
Országos

Lidl

09.21-09.27
Országos

Lidl

09.14-09.20
Országos

Spar

09.14-09.20
Országos

Interspar

09.14-09.20
Országos

Auchan

09.14-09.20
Országos

Tesco

09.14-09.20
Országos