Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
A petrezselyem és a burgonya drágul a legnagyobb mértékben idén a Nagybani piacon, a hazai kínálat nyáron továbbra is túlsúlyban van az importtal szemben. A beszámolóból az is kiderül, hogy a legtöbb termelő idén is Pest és Csongrád megyéből érkezett. Az előző évhez képest több Baranya, Fejér és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei termelőt regisztrált a piac. A termékek megjelenése a tavalyi évhez képest eltolódott, a nyári szezon két-három hetes késéssel érkezett. Ennek köszönhetően az áruhiányos időszakokban bizonyos zöldség- és gyümölcsféléknél jelentős áremelkedést tapasztalhattak a vásárlók.
Eredményes évet zárt 2019-ben a Nagybani Piac. Összesen, az év első kilenc hónapjában mintegy 240 ezer vásárlói belépést regisztráltak, a legtöbben, 145 ezer regisztrált belépéssel Pest megyéből érkeztek. A főváros és annak környéke után Fejér és Bács-Kiskun megyéből érkeznek a legtöbben vásárlási szándékkal az ország legnagyobb termelő és elosztó piacára. Bár idén a regisztrált vásárlók száma kevesebb az előző évhez képest, azonban az ügyfelek jellemzően egyre nagyobb méretű teherautókat vesznek igénybe a vásárolt áru elszállításához.
Az elmúlt kilenc hónapban regisztrált termelői belépések száma megközelíti a 130 ezret, ami kismértékű növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A hazai termelők többsége továbbra is Pest (44 ezer belépés) és Csongrád (20 ezer belépés) megyékből érkezik a Nagybani Piacra, de jelentősen nőtt Baranya, Fejér, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékből érkezők száma is.
A termelők jelenléte a piacon ingadozott az év eleji szeszélyes időjárás miatt. A termékek megjelenése a tavalyi évhez képest eltolódott, bizonyos zöldségek és gyümölcsfélék két-három hetes késéssel érkeztek a piacra. Ennek köszönhetően bizonyos termékeknél az áruhiányos időszakokban jelentős áremelkedés történt. A dinnyeszezon is közel három hetes késéssel, július 11-én indult és szeptember 15-ig tartott. A nyári nagy meleg miatt élénk volt iránta a kereslet, ezért a termelők jó szezont zártak. Az értékesítésre - a kialakult gyakorlatnak megfelelően - külön szektort biztosított a Nagybani Piac hosszabbított nyitvatartással.
A korábbi évek hasonló időszakával összehasonlítva a petrezselyemgyökér drágulása volt a legradikálisabb, a vevők 300 százalékos áremelkedést is tapasztalhattak. Idén nyáron a burgonya értéke is megnőtt, júliusban a duplája volt a tavalyi árnak. A nyár további két hónapjában pedig 20-40 százalékos drágulást tapasztalhattak a piaci vevők.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nyáron továbbra is túlsúlyban voltak a hazai termékek az importtal szemben, a szántóföldi és primőráru mind itthoni termelőktől érkezett. Az őszi szezon kezdetén rendszeresen első importáruként jelenik meg a padlizsán, cukkini, kaliforniai paprika, de ezek az árufélék is kaphatók a magyar őstermelőknél.
(Címlapkép - MTI Fotó: Beliczay László)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








