Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A Spar Magyarország Kft. 2019-ben 679,6 milliárd forint forgalmat realizált ez 10 százalékkal több, mint 2018-ban - mondta el az üzletlánc április 16-i sajtótájékoztatóján Heiszler Gabriella, ügyvezető igazgató, aki többek között beszámolt arról is, mennyire érintette súlyon az új koronavírus-járvány az üzletláncot; miből vásároltak a legtöbbet az emberek a krízis időszak alatt; illetve arról is mit kellett feladniuk a kiskereskedelmi láncokat sújtó különadó miatt.
- mondta el a Spar április 16-i sajtótájékoztatóján Heiszler Gabriella, ügyvezető igazgató, aki mindezek mellett ismertette még a boltlánc több fontos statisztikai adatát is:
- 5 év alatt 38,4 százalékkal nőtt a forgalom, ez + 188 milliárd forintot jelentett;
- 5 év alatt 107 milliárd forintot ruháztak be a magyar piacra, ebből 2018-2019 között 25 milliárdot;
- 5 év alatt 116 új Spar üzlet nyílt, ebből egy év alatt, 2018-2019 között 17.
Az ügyvezető igazgató a boltokkal kapcsolatban elmondta, nincs könnyű dolguk, hiszen Magyarországon a plázatörvénnyel kell együtt élni, így 5 év alatt az üzletek alapterület összesen csupán 5 százalékkal nőtt.
A sajtóeseményen Szalay Zsolt, ügyvezető igazgató arról is beszámolt, hogy a Spar forgalmának két harmada a szupermarketekben realizálódik. Illetve beszélt arról is, hogy az Interspar üzletekben teljesen megújult a pékáru részlet, illetve kihelyeztek prémium söröket is a boltokban.
Az ügyvezető elmondta, a tavaly indított online is szépen muzsikált 2019-ben, a pandémia idején pedig még brutálisabb volt a növekedés. A boltlánc húsüzeme is növekedni tudott egy év alatt, 2019-es forgalma 40,9 milliárd forint volt. Az ügyvezetők beszámoltak arról is, hogy a Spar sajátmárkás termékei az összes bevétel 25 százalékát adják.
- mondta el Heiszler Gabriella.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ekkorát ütött a pandémia a Sparon
A Spar ügyvezetői több statisztikai adatot is megosztottak arról, mekkorát ütött rajtuk az új koronavírus-járvány a legnehezebb időszakban:
- munkatársaknak adott maszkok: 187 000
- kasszákhoz plexi kihelyezés: 2164/12 nap alatt
- pandémia előtt 2800 megkeresés érkezett a Spar ügyfélszolgálata egy hónap alatt, ez márciusban 5532-re, áprilisban 3824-re nőtt
a kijárási korlátozás alatt a következő termékek iránti kereslet növekedett a leginkább:
- wc papír - 133%
- élesztő - 252%
- tisztítószerek - 289%
- liszt, rizs, tészta - 170%
- só - 155%
- sütőpapír - 168%
Az adatokból az is kiderült, hogy az üzletekben a pandémia ellőt a bankkártyás fizetések az összes fizetés 44 százalékát tették ki, ez márciusban 50, áprilisban már 55 százalékra nőtt. Ezen felül megtudtuk azt is, míg a boltlánc átlagosan naponta 505 000 GVE-t (logisztikai fogalom: egy GVE olyan mint egy karton például tej) mozgat meg, a krízis időszakban ez 773 728-ra nőtt, ugyanazzal a munkaerővel, ugyanazzal a járműparkkal.
A sajtóeseményen Heiszler Gabriella elmondta azt is, hogy a kiskereskedelmi különadó bevezetése miatt az üzletláncnak:
- jelentősen meg kellett vágniuk a marketing büdzsét,
- szinte teljesen lecsökkentették a diákfoglalkoztatást,
- a túlórák teljesen megszűntek a munkavállalók számára,
- bizonyos beruházásokat el kellett tolniuk, új tehergépjárművel például idén nem vásárolnak.
Címlapkép - MTI/Mónus Márton
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében