Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Elkezdődött a karácsonyi vásárlási csúcszezon: nem csak a boltokban nagyobb a tömeg (főleg hétvégente), egyre többen adják le a netes rendeléseket is. Az igazi webshop-csúcs karácsony előtt egy héttel számítanak, de a legnagyobb magyar webásuház és könyves bolthálózat, a Libri-Shopline központi raktárában már most is nagy munka folyik. A Pénzcentrum mutatja az izgalmas részleteket és a hatalmas számokat - és persze exkluzív galériával is készültünk.
7700 négyzetméteren 118-an dolgoznak a Libri - Shopline dél-budai raktárbázisán. Általában. A karácsonyi csúcsszezon ugyanis akkora forgalomnövekedéssel jár, hogy 200-250 fővel (jellemzően diákmunkásokkal) egészül ki a csapat - mondta el egy csütörtöki sajtó-háttérbeszélgetésen Starcz Ákos vezérigazgató.
A karácsonyi időszakban 120 ezer látogatót szolgál ki a Shopline, 60 ezret pedig a Libri: ez közel háromszorosa a nyári időszakban tapasztalható látogatószámnak. Tavaly a teljes karácsonyi időszakban (november 1- december 24. között) online és offline összesen 750 ezer vásárlás történt az üzletlánc boltjaiban és webshopjában. A 750 ezerből 500 ezer a bolti eladás, 250 ezer pedig az online tranzakció: Starcz Ákos becslése szerint ugyanakkor 2-3 év múlva már fele-fele lesz ez az arány. Természetesen a csúcsot követően csökken a megrendelések száma: december 24-én és 25-én már csak 250 vásárlást bonyolítanak a Shopline-on (egy héten belül ez 2600 százalékos változást jelent).
A termékek közül természetesen a könyvek - pontosabban az új könyvek- vezetnek, a második legtöbbet rendelt termék az antikvár könyv, harmadik helyen a filmek állnak. Az úgynevezett non-book (azaz a nem-könyv) termékek közül népszerűek a CD-k, DVD-k, a parfümök, kozmetikumok, és a játékok is.
Mit tud a hatalmas raktárbázis?
A dél-budai raktár érdekessége, hogy nem csak a neten megrendelt termékeket szállítják innen, hanem a boltokat árukészletéért is az itteni logisztika felel. Ez pedig nem egyszerű feladat, hiszen két teljesen eltérő működést és árukészletet is ki kell szolgálni - egy időben.
A bázis a csúcsidőszakban három műszakban üzemel, egyszerre 220-270 dolgozó látja el ilyenkor a feladatait.
Jelenleg 6,2 milliárd forint értékű készlet van raktáron (a boltokban 5,6 milliárd forint értékű termék található). Ez összesen közel 5 millió terméket (és 84 ezer címet) jelent.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Shopline vezérigazgatója a Pénzcentrum kérdésére elmondta, a vásárlóknak érdemes nagyon figyelni a szállítási határidőre, illetve arra, hogy egy termék raktáron van-e (ezt feltüntetik a termék adatlapján).
Érdemes tehát még december 20-ig leadni a rendeléseket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








