Az orosz Mere hálózat Basket Plus néven nyitotta meg első magyarországi üzletét, amely a nyitás után több mint egy héttel is tömegeket vonz az alacsony...
Hatalmas változások készülnek a Tescóban: készülhetnek a vásárlók, búcsút inthetünk annak, amit eddig megszoktunk
A Tesco egyre jobban tör előre a digitalizált vásárlási élmények megoldásaiban. A szakértők szerint nem a totális kontroll megteremtése a cél, hanem az, hogy kényelmesebbé tegyék a vásárlást.
A Tesco több fronton is technológiai megújulásba kezdett, hogy egyszerre tegye gyorsabbá és élvezetesebbé a vásárlást, miközben hatékonyabban lép fel a bolti veszteségek ellen. Az áruházlánc jelenleg olyan új rendszereket tesztel, amelyek a modern élelmiszer-kereskedelem két legfontosabb kihívására adnak választ: a vásárlói élmény javítására és a készlet-, illetve veszteséggazdálkodás fejlesztésére.
Az angliai Gateshead-ben működő Tesco Extra áruházban bevezetett, bevásárlókocsira és kosarakra szerelhető mérlegek valós időben ellenőrzik, hogy a Scan as You Shop rendszerrel beszkennelt áruk tömege megegyezik-e a kosárba tett termékek súlyával. Ha az értékek stimmelnek, a vásárló gyorsan fizethet; eltérés esetén munkatárs ellenőrzi a tételeket.
A cél nem a túlszigorított kontroll, hanem az, hogy kevesebb legyen a hibás szkennelés, csökkenjen a sorban állás és hatékonyabban lehessen megelőzni a lopásokat, amelyek a brit élelmiszer-kereskedelemben jelentős, akár 1,4%-os készletveszteséget is okozhatnak. A technológia egyben a “fantomkészlet” kiszűrését is támogatja, vagyis pontosabb képet ad arról, mi van valóban a polcokon, ami segíti a készletfeltöltést és az online rendelések kiszolgálását is.
A Tesco ezzel párhuzamosan a vásárlási folyamat digitális támogatását is erősíti. Az új, alkalmazásba épített bevásárlólista-funkció lehetővé teszi, hogy a vásárlók előre összeállítsák listájukat, majd a boltban a Clubcarddal feloldott kézi szkenneren kövessék, ahogy a tételek automatikusan kipipálódnak.
A rendszer az elérhetőséget és a soron következő áruházi folyosót is mutatja, így gyorsabbá és szervezettebbé teszi a bevásárlást, csökkentve a bolyongást és az elfelejtett termékek kockázatát. A Tesco termékfejlesztési vezetője szerint ez csak a kezdet; a funkció később akár személyre szabott ajánlatokat és útvonaloptimalizálást is kínálhat majd.
A lánc emellett kísérletezik olyan szenzoros megoldásokkal is, amelyek azt mérik, mennyi időt töltenek a vásárlók bizonyos reklámképernyők előtt, és mennyire hatékonyak az ott futó tartalmak. A kereskedelmi médiapiac – vagyis az, amikor a szupermarket saját felületeit értékesíti hirdetőknek – rohamosan növekvő üzleti lehetőség, és a Tesco e téren adatvezérelt megoldásokat vezet be.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A fejlesztések mind azt jelzik, hogy a Tesco olyan integrált ökoszisztémát teremt, ahol a vásárlás gyors, gördülékeny és személyre szabott, miközben a háttérben a valós idejű adatok és automatizált rendszerek növelik a hatékonyságot.
A szakértők szerint a technológiai beruházások üzenete, hogy a fizikai boltok jövője nem a hagyományos kereskedelemben, hanem a digitális és a személyes vásárlás elemeinek ötvözésében rejlik.
Nemrégiben írtunk arról, hogy a Tesco Magyarországon is folytatja a terjeszkedést, igaz, kicsit más formában. A Pénzcentrum videoblogja, a CashTag el is ment pár hete letesztelni, milyen termékeket vehetünk, és pláne: milyen áron a még csak Csepelen működő Premier-üzletben. Itt nézheted meg az adást:
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








