Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
Szinte naponta szembesülünk azzal, hogy egyre többet fizetünk egy-egy bevásárlás alkalmával, miközben egyre kevesebb kerül a kosarunkba. Felmerül a kérdés, hogy ennek a tendenciának mikor lesz vége, és hogyan alakítja át a szokásainkat a drasztikus drágulás. Ezt a kérdéskört járta körül az Agrokép Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője segítségével.
A dinamikus áremelkedések közepette akarva, vagy akaratlan kénytelenek vagyunk átgondolni a fogyasztói szokásainkat, és racionalizálni a kiadásainkat. Az infláció, amiben élünk ugyanis az élelmiszerpiacot kiemelten érinti, ami pedig a szokásaink megváltoztatására kényszerít minket. Ez pedig hosszútávon nem csak negatív hatásokat hordoz magával.
Bevett szokás áremelkedés esetén, hogy a termékek kiszerelése csökken, de idővel rájövünk, hogy a kisebb csomag is elegendő nekünk, illetve háromszor is megfontoljuk, hogy az adott termékre tényleg szükségünk van-e, vagy csak a szemünk kívánja. Így pedig csökken a túlfogyasztás. Ezzel párhuzamosan pedig több zöldséget, gyümölcsöt teszünk a kosarunkba, ráadásul a palackozott vizekből is egyre kevesebbet fogyasztunk, hiszen a csapból is ugyanazt kapjuk meg.
Azt viszont nem tudni, hogy meddig fog tartani ez a folyamat, az biztos viszont, hogy vissza már nem fogunk tudni fordulni rajta. Akkor fog csak enyhülni ez a drágulás, amikor a válság is véget ér majd, aminek az ideje viszont beláthatatlan. Ráadásul azzal is számolnunk kell, hogy ha lesz is mennyiségi növekedés a piacon, az megváltozott szerkezetben fog történni.
Fontos kiemelni, hogy a statisztikákból nem látszódik az alacsony jövedelmű rétegek fogyasztási szintjének csökkenése, ráadásul az időszakos torzító hatások miatt az élelmiszerpiac zsugorodása sem érzékelhető. Az viszont biztos, hogy az élelmiszerkiadások jelentősen megnövekedtek, egyes élelmiszerek pedig a duplájukra drágultak. A probléma az, hogy ezekben a megnövekedett árakban az előállítási költség még mindig nem jelenik meg valódi szintjükön.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke