29 °C Budapest
A woman with red nails uses her mobile phone on the beach during her summer holidays. Cadiz, Andalusia, Spain

Ezért nehéz ellenállni a reklámoknak: mostantól új módszerekkel versenyeznek a vásárlókért

2022. május 30. 14:31

A gazdaság egyre inkább online platformokra helyeződik, miközben felnőtt egy újabb generáció, amelynek figyelméért világszerte újszerű módszerekkel versenyeznek a márkák. Az egyik ilyen, gyorsan teret hódító eszköz a gamification, melynek legjellemzőbb trendjeit foglalták össze egy friss jelentésében.

Mára egyértelművé vált, hogy a márkák kommunikációjában a gamification komoly új lehetőségeket teremtett. A fogyasztók figyelmének elnyerése és fenntartása érdekében a márkák olyan alapvető játékelemeket alkalmaznak, mint a különféle feladatok végrehajtásához kapcsolódó jutalmak biztosítása (pontgyűjtés, ranglisták, státuszjutalmak, különféle kedvezmények stb.), illetve más felhasználókkal folytatott versengés élményének megteremtése - foglalta össze legutóbbi jelentésében az iProspect.

A járvány is fokozta a digitális jelenlétet

A tanulmány megállapítja, hogy a gamification vártnál is gyorsabb előretörésében komoly szerepet játszik az a tény, hogy a pandémia időszakában szintet lépett a fogyasztók digitális jelenléte. Nagyot nőtt az e-kereskedelem, felrobbant a streaming-piac, elérve a milliárdos video-on-demand előfizetői szintet, miközben videohívások formájában az emberi társalgás komoly hányada is áthelyeződött a digitális térbe. Fentiek következtében jelentős új demográfiai csoportok váltak digitálisan elérhetővé. A digitális viselkedés változásának egyik fontos aspektusa, hogy a fogyasztói figyelem egyre nehezebben és egyre rövidebb ideig ragadható meg, ami új, kreatív stimulációs formák alkalmazását teszi szükségessé.

Teret hódított a gaming kultúra

A gamification potenciális erejét alapvetően erősíti az a tény, hogy a gaming a kultúra meghatározó elemévé vált, a gaming piac 180 milliárd dolláros forgalmával immár nem tekinthető pusztán egy réspiacnak. Az e-sport közönsége világszinten közelít a 500 milliós tömeghez, miközben a fogyasztók egyre szélesebb köre maga is részt vesz különböző játékokban. A jelenségben rejlő potenciált világosan jelzi, hogy vezető márkák szerződnek le sorra – akár kampányokon túl nyúló, hosszabb távú megállapodásokkal – neves gamer influenszerekkel.

Az öt jellemzőbb gamification trend

Jelentésében az iProspect 5 olyan trendet azonosít be, amelyek ma leginkább jellemzik a gamification gyakorlatát, példákkal is illusztrálva, hogy különféle kampányok hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy a márkák minél teljesebben kiaknázhassák növekedési potenciáljukat:

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

  • Footfall Gamification – A bolti látogatások számának növelése ösztönző, játékos elemek alkalmazásával, egyedi élmények és kivételes momentumok megteremtésével.
  • Lively Loyalty – Olyan fogyasztói élmények generálása, amelyek az aktív részvételen keresztül növelik a lojalitást. Cél a főbb motivációk megtalálása, amelyek a fogyasztói lojalitást erősítik.
  • The Drop – Exkluzív, csupán egy szűkebb közösség számára elérhető tartalmak, kollekciók alkalmazása, amely a kivételezettség érzésének erősítésével fordíthat újabb tömegeket az adott márka felé.
  • Culture Hacks – A gaming kultúrába történő beszivárgással a márkák új célcsoportokat érhetnek el. Az alkalmazható eszközök tára igen széles lehet a játékon belüli reklámoktól a különféle hack-eken keresztül az innovatív partnerségekig.
  • Gamified Stories – Jelentősen növelhető a márka hatása azzal is, hogy a közönséget egy márkához kötődő történet hősévé tesszük. A márkakommunikáció ily módon könnyebben tehető szórakoztatóvá, váratlan és lebilincselő elemekkel kombinálva a fogyasztói kapcsolat elmélyítését.
     

„Azt látjuk, hogy a gamification egyre fontosabbá válik globális szinten, amire a digitalizáció csak még inkább ráerősített – mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora – A gaming kultúra előretörésével - ami a közhiedelemmel ellentétben már korántsem a tinédzserek játéktere -, illetve a közösségi média által vezérelt, a fogyasztók márkákkal szemben támasztott legfőbb elvárásainak, az azonnali jutalom élménye, a szórakoztatás, illetve a törődés kielégítése végett mára a gamification vált a kommunikáció egyik alapkövévé. Fontosnak tartjuk, hogy a márkák felismerjék ennek fontosságát és elkezdjék használni a gamification adta lehetőségeket, nem beszélve arról, hogy ezekkel a tudatosan felépített fogyasztói élményekkel hozzájárulnak a játék és kreativitás adta mentális előnyökhöz is, mint pl. a pozitív gondolkodásmód vagy a gyorsabb problémamegoldó képesség.”

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyet még nem láttál: így adnák ki a magyar gyerekek kedvenc könyvét újra

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Régi klasszikus tér vissza a magyar boltokba: sokak kedvence lesz ismét elérhető a polcokon

Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!

Ez lenne a megoldás a magyarok borzasztó egészségi állapotára? Kevesen ismerik ezt a trükköt

A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 12. péntek
Klára
32. hét
Augusztus 12.
A fiatalok világnapja
Augusztus 12.
Az elefántok napja
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?