Csirke vásárlásakor figyeljünk a hús színére, állapotára és a csomagolásban lévő folyadék mennyiségére.
A hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja, közel 2600 baromfitartó gazdaság állítja elő a friss, egészséges baromfihúst. Ezért nem is meglepő, hogy Magyarországon a baromfihús a legnépszerűbb állati eredetű fehérjeforrás. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ugyan a csirke a legnépszerűbb húsfajta a magyarok körében, de egyre nagyobb figyelmet kapnak a víziszárnyasok is, mint például a kacsa. A HelloVidék most annak járt utána, hogy milyen mértékben pusztított a hazai gazdaságokban a madárinfluenza, illetve hogyan hatott ez az árakra.
Az elmúlt évben indított kampányt a baromfihús fogyasztásának ösztönzése érdekében az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Baromfi Termék Tanács (BTT). A promóció célja a fehérjében gazdag hús sokféleségének és hasznosságának bemutatása annak érdekében, hogy a mindennapi étkezés részévé váljon. Illetve, hogy a háztartásokat arra buzdítsa, hogy minél több és minél változatosabb formában kerüljön a csirke-, a pulyka-, a liba-, a kacsahús vagy akár a gyöngyöshús és a fácánhús az asztalokra minden nap.
A hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja, közel 2600 baromfitartó gazdaság állítja elő a friss, egészséges baromfihúst és tojást. Magyarországon a baromfihús a legnépszerűbb állati eredetű fehérjeforrás, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a magyarok csaknem 35,5 kilogramm baromfit esznek évente. Ugyan nagy problémákat okozott a koronavírus-járvány a baromfi- és a tojáspiacon, a vendéglátást, a közétkeztetést, a turizmust ért korlátozások miatt, de a háztartások körében továbbra is vezető élelmiszertípusnak számít. Sőt, egyre többen választanak a csirke mellett más szárnyasfajtákat is egy-egy fogás elkészítéséhet.
A cikkből kiderül, miért ilyen drága a kacsahús Magyarországon!
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom