Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Nem változtak a magyarok halfogyasztási szokásai az elmúlt néhány évben. A hazai halhús fogyasztás még mindig idényjellegű, leginkább karácsonykor, és húsvétkor jellemző, hogy halat vásárolnak a fogyasztók. A legnépszerűbb továbbra is a ponty.
22 541 tonna halat termeltek tavaly a hazai tógazdaságok - derült ki az agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) lehalászási jelentéséből. A múlt évben a legtöbb halat - ahogy a korábbi években is - Hajdú-Bihar megyében termelték, és hosszú évek óta jellemzően három régió adja a magyarországi tógazdasági haltermelés meghatározó részét: a Dél-Dunántúl, az Észak-Alföld és a Dél-Alföld. Továbbra is a ponty a legfőbb halfajta a hazai gazdaságokban.
Az AKI jelentése szerint a növényevő halfajok közül a busa 9,5 százalékát adta tavaly a lehalászott étkezési célú mennyiségnek, míg az amur 3,3 százalékát - írja a Magyar Hírlap. A ragadozóhalak (csuka, harcsa, süllő) lehalászott mennyisége 2018-ban 15 százalékkal nőtt: 328 tonna volt. Azonban ezzel párhuzamosan a horgásztatással értékesített hal mennyisége 26 százalékkal csökkent tavaly a 2017-es adatokhoz képest: 209,3 tonna volt. Telepítésre pedig 1745 tonna halat értékesítettek a termelők 2018-ban.
Az importérték 35,8 millió forintot tett ki tavaly a halászati és akvakultúra-termékeket nézve, míg az exportértéke 8,2 milliárd forint volt 2018-ban. A jelentése szerint az elmúlt évek során nem sokat változtak a magyarországi fogyasztói szokások: a halhúsfogyasztás még mindig idény jellegű.
Egyre nő a kereslet viszont a feldolgozott, illetve konyhakész halászati termékek iránt, ennek egyik oka lehet az is, hogy tavaly januártól a hal áfatartalma 27 százalékről 5-re csökkent. Éves szinten a magyarok egy főre jutó átlagos halfogyásztása 5-7 kilógrammot tett ki, ez jelentősen elmarad az uniós átlagtól, amely 23-25 kg/fő/év, de még a világátlagtól is (20 kg/fő/év).
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt
- Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak
- A magyar jogállamiságot bíráló újabb határozatot fogadott el az EP - a nap hírei
- Újabb vasúti fejlesztések indulnak
- Nemzetközi pártcsaládot talált a Jobbik és ezután beszólt a Fidesznek
- Ferenc pápával találkozik Sulyok Tamás