A hosszú nyár különösen jót tett a hazai halállománynak.
Miért viszolyognak a haltól a magyarok? Alig esznek, akkor is csak egyfélét
Nem változtak a magyarok halfogyasztási szokásai az elmúlt néhány évben. A hazai halhús fogyasztás még mindig idényjellegű, leginkább karácsonykor, és húsvétkor jellemző, hogy halat vásárolnak a fogyasztók. A legnépszerűbb továbbra is a ponty.
22 541 tonna halat termeltek tavaly a hazai tógazdaságok - derült ki az agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) lehalászási jelentéséből. A múlt évben a legtöbb halat - ahogy a korábbi években is - Hajdú-Bihar megyében termelték, és hosszú évek óta jellemzően három régió adja a magyarországi tógazdasági haltermelés meghatározó részét: a Dél-Dunántúl, az Észak-Alföld és a Dél-Alföld. Továbbra is a ponty a legfőbb halfajta a hazai gazdaságokban.
Az AKI jelentése szerint a növényevő halfajok közül a busa 9,5 százalékát adta tavaly a lehalászott étkezési célú mennyiségnek, míg az amur 3,3 százalékát - írja a Magyar Hírlap. A ragadozóhalak (csuka, harcsa, süllő) lehalászott mennyisége 2018-ban 15 százalékkal nőtt: 328 tonna volt. Azonban ezzel párhuzamosan a horgásztatással értékesített hal mennyisége 26 százalékkal csökkent tavaly a 2017-es adatokhoz képest: 209,3 tonna volt. Telepítésre pedig 1745 tonna halat értékesítettek a termelők 2018-ban.
Az importérték 35,8 millió forintot tett ki tavaly a halászati és akvakultúra-termékeket nézve, míg az exportértéke 8,2 milliárd forint volt 2018-ban. A jelentése szerint az elmúlt évek során nem sokat változtak a magyarországi fogyasztói szokások: a halhúsfogyasztás még mindig idény jellegű.
Egyre nő a kereslet viszont a feldolgozott, illetve konyhakész halászati termékek iránt, ennek egyik oka lehet az is, hogy tavaly januártól a hal áfatartalma 27 százalékről 5-re csökkent. Éves szinten a magyarok egy főre jutó átlagos halfogyásztása 5-7 kilógrammot tett ki, ez jelentősen elmarad az uniós átlagtól, amely 23-25 kg/fő/év, de még a világátlagtól is (20 kg/fő/év).
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.
Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.
Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.
A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.
-
Szakképzett és megbízható mester csak néhány kattintásnyira Öntől! (x)
Otthonfelújítást tervez? Felejtse el a stresszt! Küldjön keresletet és válasszon a több mint 5.000 különböző építőipari vállalkozó közül.
- A majomhimlő gyorsan terjed, de mégsem jelent Covid-szintű veszélyt
- Simona Halep meglepő bejelentése
- Itt az idő megbarátkozni az NKK rövidítéssel
- Sajó-katasztrófa - Meghallotta végül Pozsony a sok jajszót
- Kata-ügy: vitába száll a BKIK Parragh Lászlóval
- Felfüggesztettre ítélték Kőrös Gusztávot a bajai videóhamisítás ügyében
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


