Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
Idén akár 12-13 ezer forint is lehet egy 2 méteres nordmann fenyő árusnál, ám még korábban ezeket a fákat jobbára Németországból és Dániából importálták, ma már jelentős magyarországi termelésről lehet beszámolni. Az ezüsfenyőtől azonban lehet búcsút kell inteni, mert egy gyógyíthatatlan betegség támadta meg az állományt - írja a Népszava.
A fenyőfa ára függ a mérettől, az árusítóhelytől és a származási helyétől is. A jelenleg legnépszerűbb nordmann fenyőt például korábban főleg Dániából és Németországból importálták a hazai árusok, ám mára már jelentős a hazai termelés is a magyarok kedvencéből.
Ennek ellenére az árak nem csökkennek, a lap szerint az aszályos idő miatt az öntözés, a növényvédelmi költségek növekedése miatt idén karácsonyra 10-15 százalékkal is magasabb lehet a nordmann métere, ami így elérheti a 6000-6500 forintot is.
A lucfenyő ára 2017-hez képest még dinamikusabban 20-25, de akár 30 százalékkal is emelkedett, métere 3200-3500 forintba kerül, míg az egyre ritkább ezüstfenyőért 5000-5500 forintot is meg kell adni.
A Magyar Díszkertészek Szövetségének tájékoztatása szerint 1500-2000 hektáron termelnek fenyőfákat Magyarországon. Ráadásul az egyre népszerűbb cserepes fenyők a teljes választék 10-15 százalékát teszik ki a szövetség szerint.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azt is érdemes megjegyezni, hogy ma már a magyar ültetvények 80 százaléka nordmann, a többi pedig főleg luc, és kismértékben erdei, illetve lucfenyő. Korábban például rengeteg lucot ültettek, ami lenyomta az árakat, így sokan felhagytak vele, ami viszont hiányt szült a jó illata miatt kedvelt fából. Mivel egy szép lucfenyő nevelése legalább 5 év, ezért ennek az ára emelkedett a legnagyobb mértékben - írja a lap.
Az ezüstfenyőtől azonban idővel lehet teljesen búcsút kell inteniük a vásárlóknak, mert a tujákhoz hasonlóan egy jelenleg szinte gyógyíthatatlan fabetegség támadta meg az állományokat. Ezért sok gazda úgy látja, nem érdemes vele foglalkoznia.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








